جستجو
Close this search box.

پروژه SkyVille کاری از WOHA

نوآوری پروژه SkyVille ایجاد فضاهای مشترک از زمین تا بام است. هر خانه بخشی از دهکده آسمانی است که یک تراس - باغ محافظت شده و عمومی را به اشتراک گذاشته اند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

پروژه skyville در منطقه ای بلندمرتبه سازی شده که مخلوطی از مسکن های خصوصی و عمومی است، واقع شده و نشان می دهد که تراکم بالا می تواند امکانات زیادی را به دنبال داشته باشد. زندگی اجتماعی، تنوع و پایداری تم مرکزی هستند. تمام محدوده مشترک این پروژه به طور کامل به روی عموم باز است.
نوآوری این پروژه، فضاهای مشترک در هم آمیخته ای در میان انبوهی از برجها از زمین تا بام است. هر خانه بخشی از یک دهکده آسمانی متشکل از 80 واحد است که یک تراس – باغ محافظت شده و عمومی را به اشتراک گذاشته اند. آنها برای ترویج تعامل طراحی شده اند و بخشی از زندگی روزمره هستند. ساکنین از میان آنها عبور می کنند یا در راه آسانسور تا آپارتمان خود می توانند با همسایگان خود معاشرت کنند و بازی کودکان و گفتگوی ساکنین را ببینند.
دیگر محیط های اجتماعی این پروژه شامل یک میدان واقع در امتداد یک پارک خطی عمومی در کنار سوپر مارکت، کافی شاپ و فضاهای خرده فروشی و یک مرکز مراقبت از کودکان هستند. پاویون هایی برای عروسی و مجالس ترحیم، بازی و فضاهای تناسب اندام، حیاط ها و چمنزارها توسط یک تیر افقی 150 متری مرزبندی شده اند. پارک آسمانی عمومی پشت بام، 24 ساعت شبانه روز باز است و دارای یک مسیر 400 متری برای آهسته دویدن است.
پروژه SkyVille کاری از WOHAطرح به ساکنان 3 پلان متفاوت برای هر سایز از واحدها ارائه می دهد؛ طرحهای انعطاف پذیر بر اساس فضاهای آپارتمانی ستون آزاد و تیر آزاد هستند. کاهش فضای پرت و ایجاد فضای مناسب برای خانواده ها با جمعیتهای متفاوت، شیوه های زندگی مختلف و انعطاف پذیری را در آینده شکل خواهد داد.
تاریخ سایت در بخش هنری پروژه مشهود است. یک هنرمند محلی تغییرات شخصیتی محله را مستند کرده است و آنرا در دیوارهای پیش ساخته شده، قالب گرفته است. طراحی ساختمان شامل المانهای شیشه ای آبی رنگ است که به یاد Hokkien گویش قدیمی منطقه استفاده شده است. این کلمه به معنی منطقه شیشه ای آبی رنگ در نسلهای قدیمی تر مسکن عمومی در منطقه است که پنجره های آبی داشته اند. درختان باران قدیمی با شکوه قبلی حفظ شده اند و در طراحی منظر محوطه به کار برده شده اند.
پروژه skyville برنده جایزه پلاتینیوم، بالاترین و اولین امتیاز سنگاپور برای خانه های عمومی شده است. پروژه استراتژی های طراحی منفعل قوی مانند لابی هایی که به طور طبیعی روشن و تهویه شده اند، راه پله ها، راهروهای دسترسی و … را ارائه می دهد. همه آپارتمانها به طور طبیعی تهویه می شوند و به دلیل باز بودن طرح، بخش قابل توجهی از واحدها تهویه مطبوع نصب شده ندارند. صفحات خورشیدی روی سقف برق بخش عمومی را به تولید می کنند. طراحی کاملاً به صورت پیش ساخته انجام شده و این امر باعث کاهش ضایعات و خطاها در سایت شده است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *