جستجو
Close this search box.

پروژه های نشان دهنده پیشرو بودن استرالیا در معماری منظر

فرهنگ جذاب مردمان و ساحلهای فریبنده بخشی از دلیلهای آوازه خوش استرالیا هستند. پروژه های این مطلب نشان می دهد که چرا استرالیا در زمینه معماری منظر پیشرو است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

استرالیا یک کشور پر آوازه برای خیلی از چیزهاست. فرهنگ جذاب مردمانش و ساحلهای فریبنده اش تنها بخشی از دلیلهای آوازه خوش استرالیا هستند. استرالیایی ها به کشور و فرهنگ یگانه شان افتخار می کنند. این کشور تعدادی از بهترین معماری مناظر را در سطح جهانی داراست. پروژه های معرفی شده در این مطلب نشان می دهد که چرا استرالیا در زمینه معماری منظر پیشرو است.

پارک فضای بازی بونتون، Wax Design

این فضای بازی برجسته و مرکز فعالیت اجتماعی در میان قرارگاه دریاچه ای طبیعی در پارک ادلاید واقع شده است. طراحی مشترک از طریق مشارکت جامعه و دقت در نظر گرفته شده برای یافتن راه حل متمرکز و دقیق برای کاربر، موقعیتی برای همه کودکان دارای هر استعدادی برای پیشرفت فیزکی و مهارتهای اجتماعی فراهم کرده است.
از ویژگیهای مهم این پارک می توان به پرواز روباه ها (استعاره از مجسمه های داخل پارک)، تجهیزات کوهنوردی، چرخش موشی (استعاره از وسایل بازی)، مکان آب بازی و صندلیهای چرخدار قابل دسترس به چرخ و فلک اشاره است.

پارک آب گستر دروازه جنوبی، AECOM

قبل از بازسازی این ناحیه شهری، منطقه پارک، یک پارکینگ با ظرفیت 1000 ماشین بوده است. در طرح پتانسیل هایی مانند محوطه نزدیک به خط ساحلی، سیستم رودخانه محلی، مرکز فعالیتها در نظر گرفته شده و در زمینه ایجاد مکانی سرزنده ابتکار صورت گرفته است. یک محیط صافی تالاب شکل به مساحت 2700 مترمربع فاضلاب سطحی را قبل از ورود به اقیانوس تمیز می کند. از سوی دیگر 300 متر از پنل های خورشیدی، بیشترین حجم از برق موردنیاز سایت را تامین می کنند. محوطه این پارک به عنوان یک دروازه نمادین در کنار دریا و ایجاد یک آبنمای سبز به شهر خدمت می کند.

فضای سبز پارک کینگز و باغ گیاهشناسی، Plan (E)

دیدگاه این پروژه درباره فضای بوته زار در یک محوطه شهری به صورت طبیعی با بهره گیری از یک نهر طبیعی برای زمین بازی کودکان، آنها را دوباره به طبیعت متصل می کند. وسایل آبی، مجسمه های چوبی، تفرجگاه های تخت لب ساحل و پلها هم این حس وجود بوته زارها را  تقویت می کنند؛ این پروژه در حالی که تجربه ای آموزشی است، فرصت سفر را برای بزرگسالان نیز فراهم می کند.

پروژه عظیم کارخانه آب شیرین کن زمین سبز، Aspect Studios

این پروژه صنعت و معماری منظر را با هم ترکیب کرده است. بخشی از فضای سبز پروژه با پوشاندن دیدهای نامناسب، دیدهای ناخواسته منظره آنرا تسکین می بخشد و همچنین آب بارانها را جمع آوری و ذخیره می کند. این پروژه، 225 هکتار از بقایای بوم شناسی این بخش صنعتی را فرا گرفته است و به نوعی این پروژه، سرزمین هنر در مقیاسی بزرگ است.

بلست پوینت پارک (Ballast Point Park)، McGregor Coxall

این پرتگاه مهم و مشرف بر لنگرگاه سیدنی از یک فضای صنعتی آلوده که در آن روغن چرب کننده تولید می شده است، به یک نقطه جذاب، بالاتر از سطح آب برای هر دو طیف ساکنان و بازدیدکنندگان تبدیل شده است. پروژه در زمینه کاهش تولید کربن را به وسیله ترکیب گسترده، سر و صدا را با بیو فیلتراسیون، زباله را با بازیافت مواد و تولید انرژی پاک با توربینهای بادی در همان فضا اقداماتی را انجام داده است.
پروژه های نشان دهنده پیشرو بودن استرالیا در معماری منظر

پارک ساحلی جنوبی، Cardno S.P.L.A.T

در جامعه محلی این پروژه را به عنوان “باغچه پشتی بریسبن” می شناسند. پارک ساحلی جنوبی یک پارک شهری کنار ساحل در سطح جهانی است که در قلب محوطه فرهنگی شهر قرار دارد و با یک فواره تکمیل شده است. در این پارک، به طول یک کیلومتر آلاچیق های گلکاری شده، ساحل مصنوعی، تالاب روبروی شهر دیده شده که علاوه بر کاربردهای متنوع و قابل برنامه ریزی در فضای باز طبیعی نیمه گرمسیری بریسبن، ه سال نیاز 6 میلیون بازدیدکننده را نیز فراهم کرده است.
پروژه های نشان دهنده پیشرو بودن استرالیا در معماری منظر

تولید فضاهای “بی پی”، McGregor Coxall

قبلاً خانه های شرکت بی پی و بشکه های نفت آن، این مکان را آلوده کرده بود، اما الان به یک پارک پساصنعتی تبدیل شده است. منظره عرشه ها و کف پیاده روهای شناور روی تخت سنگ از ماسه پوشیده شده اند. پله های منتهی به این سطوح نیز پیچ خورده اند تا انتها و اطراف سطوح توپوگرافی متنوع به نظر برسد. بقایای قدیمی به صورت شگفت انگیزی با ساختارهای امروزی طرح، یک روایت از تاریخ آنرا با مقایسه مواد مصالح ارائه می دهد.

محله محبوب، Aspect Studios

نقطه ساحلی Darling Harbour در کنار دریا، نقطه عطفی در سیدنی  محسوب  می شود و یکی از پر بازدیدترین مکانها در کشور استرالیا است که یک جاذبه قوی برای خانواده های محلی، بازدیدکنندگان و توریستها شده است. مرکز این پروژه بازسازی شده، یک محیط تفریحی شهری نو به مساحت 4000 مترمربع است. بخشهای تفریحی برای پاسخ به درخواستهای گروههای سنی خاص طراحی شده است. توسعه پایدار تمرکز اصلی این پروژه بوده که نتیجه اش به صورت استفاده از آب باران برای آبیاری محیط و رساندن آب به وسایل بازی تعاملی ظهور پیدا می کند.
پروژه های نشان دهنده پیشرو بودن استرالیا در معماری منظر

باغ ملی کانبرا، Taylor Cullity Lethlean

این پروژه، چشم انداز آرمانی در واکنش به آتش سوزی سریالی ویرانگر جنوب غرب پایتخت استرالیا در سال 2003 است و به صورت آشکار، گسترده، با تبعیت از توپوگرافی موجدار طراحی شده است. این پروژه بر ایجاد 100 جنگل و حفظ 100 گونه از در معرض خطرترین گونه های گیاهی متمرکز است. پذیرش آرمانهای پایداری، تنوع زیستی، نگرانی عمومی از محیط زیست، طرح را موظف به محافظت از این گونه های در خطر انقراض در هنگام تغییر ناگهانی آب و هوا می کند.
پروژه های نشان دهنده پیشرو بودن استرالیا در معماری منظر

باغ گیاهشناسی سلطنتی کرابونن، Taylor Cullity Lethlean

بکارگیری منظره ناهموار استرالیایی به عنوان منبع الهام، بازدیدکنندگان این باغ را به یک سفر استعاره ای برده و کیفیت شگفت انگیز کشور استرالیا را در دسترس آنها قرار می دهد. گیاهان مقاوم به خشکی برای باغبانی، نقشه کشی حساس آب و انتخاب مصالح مقاوم، نتیجه یک ترکیب جامع و ساخت خلاقانه است و نشان می دهد که چگونه معماری منظر می تواند تیمهای متخصص گوناگون را برای رسیدگی به یک طراحی جامع نظم ببخشد.
پروژه های نشان دهنده پیشرو بودن استرالیا در معماری منظر

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *