جستجو
Close this search box.

راههای بازاریابی موثر در مشتری مداری شرکتهای معماری

معماران به بازاریابی در کارهای خود به همان میزان اهمیتی که برای تهیه طرح و نقشه طبقات، مقاطع و مدل سازی سه بعدی طراحی ساختمانهای خود قائل هستند، نیاز دارند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

بازاریابی در شرکتهای معماری که قبلاً تاسیس شده اند و دارای بودجه در نظر گرفته شده ای هستند، ساده نیست. کسب و کارهای کوچک به طور ویژه ای می توانند از یک استراتژی هوشمند بازاریابی به وسیله بهره گیری بیشتر از مفاهیم و فرضیات پایه بازاریابی عملکرد خود را هماهنگ کنند.
به طور کلی معماران تمایل دارند اهمیت بازاریابی را در ایجاد و اجرای یک تجارت موفق، کم ارزش تلقی کنند. حتی آنهایی که مدعی درک  نقش بازاریابی در جذب مشتری و مرتبطین ساختمان هستند، اغلب در بهره گیری از توانایی های خود به طور کامل شکست می خورند. روسای شرکتهای کوچک معماری اغلب در تلاش برای حفظ پروژه های در حال اجرا و به پایان رساندن آنها گرفتار می شوند و بازاریابی را به عنوان یک کار تجملی می شمارند و در صورتی قادر به پرداخت آن هستند که نتیجه حاصل شود. بدین ترتیب نقش اصلی بازاریابی به عنوان مشکل گشا برای رشد گم می شود. معماران با بکارگیری و اعمال بازاریابی در کارهای خود به همان میزان اهمیتی که برای تهیه طرح و نقشه طبقات، مقاطع و مدل سازی سه بعدی طراحی ساختمانهای خود قائل هستند، نیاز دارند.
راههای بازاریابی موثر در مشتری مداری شرکتهای معماریبازایابی یک رشته پیچیده است، اما اصول آن می تواند به چندین مفهوم ساده تقسیم شود. تا زمانی که شما آنرا تمام مدت در ذهن خود نگه دارید، تلاشهای شما نتیجه بخش خواهد بود و به راحتی تجزیه و تحلیل می شود. شما به توانایی پاسخگویی به سه سوال نسبتأ آسان و برقراری ارتباط با مخاطبان خود نیاز دارید:

شما چه کسی هستید؟

به جهت تعیین جایگاه خودتان در صنعت و جمعیت مورد هدف، شما نیاز دارید مشخص کنید چه کسی هستید و چه می کنید؟ تعریف مبهم از نوع و کیفیت خدمات و انواع تخصص هایتان در بخش درباره ما، اطلاعات مفیدی از آنچه که شما در واقع در شرکت تان انجام می دهید، ارائه نمی دهد. دفتر کار شما چه چیزی از چشم اندازهای فرهنگی، طراحی و نوع پروژه هایتان را منعکس می کند؟

شما برای کامل شدن چه چیزی نیاز دارید؟

شما برای پاسخ به این نیازها باید پیشنهادات خود را تدوین کنید. یک پیشنهاد مدون توضیح می دهد که چگونه خدمات یا محصولات شما می تواند مشکلات مشتریان را حل کند و باید راه مختصر و روشن طبقه بندی شده ای باشد، تا نتایج واقعی امکانپذیر را نشان دهد. حتی اگر شما پیشنهادهای خیلی با ارزشی داشته باشید، اگر موفق به برقراری ارتباط نباشید، تجارت شما امکان جذب مشتری جدید را نخواهد داشت.

تفاوت شما با دیگران چیست؟

شما زمانی از سایر رقبای خود متمایز می شوید که یک مزیت بزرگ داشته باشید. این امر ساده نخواهد بود، اما شما باید تلاش کنید که کیفیت کارتان از حرفهایتان بهتر باشد. این موضوع را هم می توان به سادگی به وسیله سازماندهی خدمات ارائه شده، مشتری گرایی و راههای جذب اعتماد آنها یا ایجاد نوآوری، تغییر شیوه ارائه محصولات یا خدمات به دست آورد. شما هنگامی می توانید به این سه سوال پاسخ دهید که تلاشهای بازاریابی شما توسط این روند چهار مرحله ای به صورت اساسی فیلتر شود:

  • جذب مشتریان بالقوه
  • هدایت و جذب بازدیدکنندگان
  • معاملات محدود
  • رابطه پروری

این مراحل ساده به نظر می رسد، اما چندین مکتب فکری برای نحوه استفاده از آنها وجود دارد. با استفاده های گسترده اخیر از رسانه های اجتماعی و نرم افزارهای آنلاین، بازاریابی به راههای جدید و مهیجی بسط پیدا می کند که معماران می توانند با بکارگیری آن به ایجاد مخاطب کمک کنند و سپس با موفقیت آنها را هدایت کنند. امروزه کاربران با کنترل بیشتر روی رسانه های خود، در این مرحله از عرصه بازاریابی که فرصت مناسبی برای جذب مخاطبین ثروتمند به وسیله پیشنهاد تجاری ایجاد می شود، با استفاده از مجراهای ارتباط دهنده و به وسیله مطالب جذاب بر انها پیروز می شوند. در حالی که در این مفهوم از بازاریابی، « بازاریابی داخلی» با «بازاریابی خارجی» سنتی در تضاد است و هر کدام در راه جداگانه ای قرار دارند.
اجازه دهید قبل از اعلام نظر در مورد برتری هر یک نسبت به دیگری، ببینیم هر کدام از آنها چه چیزهایی دارند :

بازاریابی خارجی

بازاریابی خارجی شامل شیوه های سنتی تبلیغات است، تبلیغات تلفنی، پست الکترونیک و روزنامه های جنجالی، حامی مالی، تبلیغات کلامی، برای اسامی نه چندان به نام. این فنون عموماً به عنوان بازاریابی آزاردهنده شناخته می شوند که در دهه های اخیر تاثیر کمتری داشتند. ابزار محافظت از هرزنامه ها، تکنیکهای مسدودسازی همراه با گسترش تمایل به ارتباطات جدید از طریق رسانه های اجتماعی، اختیاراتی به کاربران می دهد و بسیاری از عناصر بازاریابی خارجی را محدود می کند.

بازاریابی داخلی

بازاریابی داخلی رسانه های جدید را به عنوان ابزار، عامل پیشرفت و تبادل اطلاعات که نیازمند جمعیت خاصی است، پذیرفته است. انتشار اطلاعات صحیح در زمان درست، هسته آنرا تشکیل می دهد. این نوع بازاریابی روی ارتباط ساختمانی تمرکز کرده و بر بالاترین میزان عناوین جستجو تکیه دارد. استفاده از وبلاگها، رسانه های اجتماعی، تماسهای عملکردی و صفحات بستر برای هدایت بازدیدکنندگان از عناصر مهم آن هستند. اطلاعات نیز عناصر مهمی هستند و برای برآورد و نظارت رسانه ای جهت پیدا کردن اینکه مخاطبین کجا هستند و چه می خواهند استفاده می شود.
بیشتر شرکتهای معماری هنوز بین بازاریابی داخلی و خارجی انتخابی نداشته اند. علی رغم اینکه با اغراق از مفاهیم هر دو طرفداری می شود، آنها در واقع در ترکیب با هم بهتر کار می کنند. شما به ارسال روزنامه و مطالب مطبوعاتی، چاپ مطلب در مجلات و حضور و شرکت در سمینارها و همایشها نیاز دارید. بازاریابی داخلی در بازگشت آسان سرمایه کمک می کنند و در نتیجه باعث شهرت شما می شود. فقط به یاد داشته باشید، راه حل مشخص بازاریابی که برای همه موارد مفید باشد، وجود ندارد.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *