جستجو
Close this search box.

تاثیر پوشش گیاهی و فضاهای سبز بر احساس امنیت اجتماعی

بررسیهای صورت گرفته در کشور هلند نشان می دهد که احساس امنیت اجتماعی در مناطقی با میزان بالایی از "پوشش گیاهی" و "فضاهای سبز"، بسیار بیشتر از سایر مناطق است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


تاثیر پوشش گیاهی و فضاهای سبز بر احساس امنیت اجتماعیبررسی های صورت گرفته در سراسر کشور هلند حاکی از آن است که احساس امنیت اجتماعی در مناطقی با میزان بالایی از “پوشش گیاهی” و “فضاهای سبز”، بسیار بیشتر از سایر مناطق است. این در حالی است که نواحی شهری که “امکان دید” و “خوانایی فضا” به دلیل وجود فضاهای سبزِ بسته، محدود شده با میزان ارتکاب به جرم در ارتباط است.  

گردآوری و ارائه: مونا جدیدی


Source: Maas, Jolanda, Peter Spreeuwenberg, Marijke Van Winsum-Westra, Robert A. Verheij, Sjerp de Vries, and Peter P. Groenewegen. (2009). Is green space in the living environment associated with people’s feelings of social safety? Environment and Planning, A 41(7), 1763-1777.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *