جستجو
Close this search box.

پارک فناوری Inventronics

انسانها به لحاظ سنتی درک ساده و پرهیاهویی از فضای سبز دارند. با این وجود، طراحان امیدوارند که این طرز فکر قدیمی از فضای سبز در مورد طراحی ساختمانهای مرکزی گروه Inventronics، که یک تشکیلات اقتصادی با فناوری بالا با علامت اختصاری LED است، از بین برود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

واژه “MIX & MATCH”، از حوزه مد به حوزه هنر وارد شد و سپس از ابعاد صنعتی، تقلیدی و ترکیبی یا هنر آمیخته با جانوران پیشی گرفت و همچنین در زمینه طراحی معماری، تفکرات دو ریشه ای، ترکیبی و متنوع، شگفتی های بسیاری را برایمان به ارمغان آورده است. انسانها به لحاظ سنتی درک ساده و پرهیاهویی از فضای سبز دارند. با این وجود، طراحان امیدوارند که این طرز فکر قدیمی از فضای سبز در مورد طراحی ساختمانهای مرکزی گروه Inventronics، که یک تشکیلات اقتصادی با فناوری بالا با علامت اختصاری LED است، از بین برود. سعی طراحان بر این است که تفکرات تصادمی چندگانه را وارد عصر اینترنت کنند، با فضای عملکردی متنوع ادغام شوند و آنها را به نوع پیچیده ای از تحقیقات علمی، اداری و تولیدی یکپارچه ای برای ایجاد ساختمان های مرکزی تبدیل کنند.

پیشینه ساختمان مختلط در عصر جدید

طراحی از تقاضا برای عملکردهای متنوع نشات می گیرد. طراحی، فضاهای عملکردی متنوع از جمله فضای تولیدی در ابعاد بزرگ، فضای اختصاصی R & D، فضای دفتری معمولی با کاربری اداری و باشگاهی مجهز را یکپارچه می کند و این امر نمایانگر مراکز اصلی و تشکیلات اقتصادی است. همچنین طراحی تلاش می کند تا مرز بین مرزهای عملکردی متفاوت را از طریق سازمان عملکردی متنوع و پیچیده کمرنگ سازد و سد میان قشرهای مختلف را از بین ببرد؛ افراد شاغل مختلف را گردهم آورد و امکان برخورد بیشتری را برای مردم فراهم آورد.

سیاه و سفید از بعد معماری

طراحی، دو گروه از ابعاد جاری متصل به هم را به عنوان نمونه اولیه به کار می گیرد و احساس و تجربه را در طول تغییرات زمانی و مکانی ادغام می کند تا به طور نسبی چهره  به هم پیوسته و خلاصه ای از نیروی معماری را به نمایش بگذارد. سیاه و سفید با یکدیگر ترکیب و درهم تنیده می شوند؛ سفید نشان دهنده اولین تیم تولید کننده است که از قدرت بسیار خوبی برخوردار است، در حالی که سیاه نشان دهنده تیم R & D واقعی، هوشیار و معقول است. سدهای شیشه ای شفاف میان ابعاد سیاه و سفید معماری، دقیقاً شبیه به نوعی از چسبندگی نامرئی هستند که استقلال و ارتباطی از هر دو بعد را به نمایش می گذارند.

پارک فناوری Inventronics

سازمان فضای انعطاف پذیر

به منظور پاسخ به نیازهای مختلف توسعه آینده تشکیلات اقتصادی، طراحی محیط کار راحتی را برای گروههای مختلف با استراتژی سازمانی سبک عملکردی به علاوه فضای آتریوم خلق کرده است. طراحی همراه با محیط داخلی متنوع، نه تنها ضمانت کننده رابطه نزدیک میان عملکردهای مختلف است، بلکه تضمین کننده رابطه سازمانی موثر و انعطاف پذیر نیز هست. ضمناً، طراحی تفکر جدیدی را برای تغییرپذیری فضای آینده مطرح می سازد.

فضای عمومی باز و اشتراکی

در ساختمانهای جدید شهر، طراحی عملکردهای متنوع و گوناگون را در فضای آزاد از طریق سکوهای چندگانه و فضای عمومی چند لایه مانند باغ غرق شده در آب و شیبهای سبز سه بعدی به وجود می آورند. فضای وسیع و حوض آرام در درب ورودی طبقه همکف به جذب ترافیک بیرون با حالت دلپذیر می پردازد و تضمین کننده حریم خصوصی مناسب برای استفاده خصوصی است. طراحی مرز بین فضای بیرونی و درونی را از بین می برد و با ایجاد فضای سبز به شهر کمک می کند و به این ترتیب قدرت شهر را به نمایش می گذارد. زمانی که شب فرا می رسد، استخر بزرگ ورودی، حس زیبایی از شهر را نشان می دهد.
هیچ کس در انزوا و بدون معماری زندگی نمی کند. طراحان امیدوارند که بتوانند فضای بهتری را در شهر با متوسل شدن به تفکرات اینترنتی و رضایت از تقاضاهای متفاوت توسعه تشکیلات اقتصادی مجهز، به وجود آورند و بتوانند جرقه های متفاوتی را میان گروههای مختلف مردم شلعه ور و شهر و مردمان مختلف آنرا با مهربانی بیشتری در مورد ساختمان سازی آماده سازند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *