جستجو
Close this search box.

پارک خطی Goods Line در سیدنی

پارک بی نظیر و مرتفع Goods Line یک کریدور بود که از میدان راه آهن تا بندر دارلینگ کشیده شده و به شکل یک ستون فقرات مدنی، سبز و پر انرژی در قلب پر جمعیت ترین منطقه سیدنی در آمده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

افتتاح Goods Line در آلتیمو، دورنمای تحقق یک سیدنی پایدارتر، خلاق تر و متصل تر را نزدیکتر می کند. این پروژه که یکی از برنامه های دولت ویلز جنوبی جدید بوده و توسط مدیریت ساحل بندر سیدنی اجرا شده است، یک حلقه استراتژیک و فضای سبزی برای این بخش پر جنب و جوش از شهر است. این فضا اتصالی میان ایستگاه مرکزی قطار سیدنی، محله چینی ها و بندر Darling  که حوزه فراغتی تفریحی سیدنی به حساب می آید، برقرار کرده و در مسیر خود از نهادهای فرهنگی، آموزشی و رسانه ای مختلفی همچون ساختمان دکتر Chau Chak، که توسط فرانک گهری برای دانشگاه تکنولوژی سیدنی طراحی شده است، خانه رسانه ملی استرالیا یعنی ABC و ساختمان آموزش عالی و فنی TAFE سیدنی که در لبه پارک قرار دارد، می گذرد.
این پارک بی نظیر مرتفع، یک کریدور بود که از میدان راه آهن تا بندر دارلینگ کشیده شده و به شکل یک ستون فقرات مدنی، سبز و  پر انرژی در قلب پر جمعیت ترین منطقه سیدنی در آمده است. Goods Line علاوه بر کارکرد اتصالی اولیه خود، پر از زیرساختهای اجتماعی از نیمکت و صندلی و آمفی تئاتر گرفته تا تسهیلات WiFi، زمین بازی کودکان، میز های تنیس و زمین های چمن است.

پارک خطی Goods Line در سیدنی

این سکوی جدید برای حضور عموم، یک نقش اجتماعی و زیست محیطی به این فضا می دهد. این فضا همچنین استعاره ای قوی از حرکت شهر از گذشته صنعتی خود تا اقتصاد مدرن دانش محور کنونی آنرا به نمایش می گذارد. صندلیها و مبلمان بتنی سفارشی نشان دهنده گذشته صنعتی فضا هستند در حالی که مرزهای محو شده كه در طول پارک برای برنامه ها و فستیوال های موقت طراحی شده اند، حسی از اجتماعی بودن را به این پهنه شهری تزریق مي کنند.
طراحی این فضا از روی عمد به صورت غیر خطی بوده است و همانطور که در طول یک خط حرکت می کند، پیچ و تاب هایی پیدا می کند تا خرده فضاهایی غنی برای استفاده های مختلف پدید آورد. این فضاها برای تقویت فرصتهای مکث، فعالیت و استفاده از کریدور برای کارهایی بیشتر از صرف گذر کردن، طراحی شده اند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

 ∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *