جستجو
Close this search box.

تلفیق فضای بیرونی و درونی با پروژه نیچراسکیپ

منظر در بیشتر مواقع به معنای فضای باز، هوای تازه و ... است. نیچراسکیپ که به وسیله کنگو کوما و شرکتش ایجاد شده است، برای به چالش کشیدن این مفاهیم، همراه با عقیده هایی از پیش تعیین شده در فضاهای معمارانه ساخته شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

منظر در بیشتر مواقع به معنای فضای باز، هوای تازه و … است. نیچراسکیپ که به وسیله کنگو کوما و شرکتش ایجاد شده است، برای به چالش کشیدن این مفاهیم، همراه با عقیده هایی از پیش تعیین شده در فضاهای معمارانه ساخته شده است. نیچراسکیپ تحت نظر کنگو کوما و شرکتش در سال 2013 توسط کمپانی سازنده موبایل در میلان ساخته شده بود. از آن به عنوان یک اطاق نمایش استفاده شد. این محیط فقط برای نمایش وسایل مهیا نشده بود، بلکه ماورای تجربه یک منظره، معماری و طراحی بود.

مفهوم نیچراسکیپ و توضیحاتی درباره باغچه ژاپنی

معماری این پروژه، شیوه سنتی شرق را در طراحی پروژه معرفی می کند. طرحهای فضا از وضوح و سادگی باغچه های سنتی ژاپنی الهام گرفته شده اند و تاکنون در حفظ یکپارچگی مفهومی موفق بوده اند. باغچه های سنتی ژاپنی به خاطر طرح کوچک و معنای معنوی غنی، هندسه بی ثبات و بدون نقص خود، ترکیب عنصرهای طبیعی با یکدیگر و ایجاد طراحی و حفظ معنایی وجودی شان، شناخته شده اند. کنگو کوما همه این شایستگی ها و دوقطبی ها را که مورد نیاز طراحی، ساخت و تصویرگری نیچراسکیپ بود، یکجا به دست آورد.

پروژه

مساحت اتاق تاسیسات 323 مترمربع است. یک ماده ارگانیک منحنی شکل همانند نقش های پیترا سرنا، به عنوان توپوگرافی جدید عمل می کند. لایه های منحنی ارگانیک حجاری شده سطوح زیبایی را به وجود آورده اند. پله ها با آب و سطحی که گیاهان در آن کاشته شدند، وفق داده شده اند و مانند مناظری که در طبیعت دیده می شوند، شکل داده شده اند. توپوگرافی های جدید امکان نمایش و ظهور محیط را فراهم می کنند. فرمهای ارگانیک سطوح، با شن پوشیده شده اند. میهمانان در میان مسیرهای ساخته شده از سنگ هدایت می شوند. توالی و مخلوطی از ماده های ساخته شده، یک گذر راحت از یک محیط به دیگری را ایجاد کرده است.

تلفیق فضای بیرونی و درونی با پروژه نیچراسکیپ

پوشش گیاهی

محیط به وسیله خوشه های بامبوی سرسبز احاطه شده است. بامبوهای متراکم کاشته شده یک غربالگری سبز است که حس امنیت و اجازه به نفوذ پذیری و شفافیت در یک زمان می دهد. نمایشگاه و محوطه آن به دور فضای پروژه چرخیده و برای بینندگان در هیچ صورت قابل مشاهده نیستند. این نیاز سرگردانی و اکتشاف به باغچه کیفیتی منحصربفرد می دهد. بامبوها گیاهانی بسیار بلند و باریک هستند. آنها آسیایی هستند اما در بیشتر نقاط جهان وجود دارند. آنها بسیار به آب نیازمند هستند و حضورشان از نقش مهم آب در پروژه حمایت و محوطه پروژه را تعریف می کند.

نیچراسکیپ؛ مکانی برای نفس کشیدن

موفقیت و کیفیت این پروژه در این است که هرگز تلاش به تقلید از طبیعت نمی کند. کنگوکوما و همکاران به طور خیلی عمیق متوجه ماهیت باغچه های ژاپنی و کیفیت منظره آنها شده اند؛ آن را تصدیق می کنند و بدون تضعیف، آنرا به سطح معماری داخلی می برند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *