جستجو
Close this search box.

پل دو سطحی برای عابر پیاده در پاریس

این پروژه یکی از چهار پل پیاده پاریس است. زیبایی و هوشمندی پل دو سطحی که شبیه یک رود شناور بر روی رودخانه سن بوده و شکل موج دار آن منحصر به فرد است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

پل مخصوص عابر پیاده سیمون دو بووُآر (Simone de Beauvoir) سی و هفتمین پل ساخته شده در پاریس و یکی از چهار پل مخصوص عابر پیاده در این شهر است. زیبایی و هوشمندی این پل دو سطحی که شبیه یک رود شناور بر روی رودخانه سن بوده و همچنین شکل موج دار آن در نوع خود منحصر به فرد است تا احساس راحتی و خوشایندی برای ارضای حس کنجکاوی افراد به وجود بیاورد. این پل ساحل بِرسی(Quai de Bercy) را به ساحل فرانسوا موریاک (Quai François Mauriac) در لبه رود سن به همدیگر متصل کرده و دسترسی راحت ­تری را به پارک بِرسی فراهم می­ کند.
Double Footbridge 01

طراحی

این پل دو سطحی توسط معماران Dietmar Feichtinger طراحی شده است و دلیل نامگذاری آن به خاطر گرامیداشت فیلسوف زن فرانسوی (که به دلیل اندیشه­ های فمنیستی ­اش شهرت یافته) بوده است. مجموع طول این پل 304 متر و یک محوطه وسیع 190 متری نیز در آن وجود دارد. این پل یک اثر فاخر هنری است که هزینه ساخت آن 21 میلیون یورو برآورد می­ شود. مردم فرانسه از این پل با نام la lentille (به معنی عدسی یا لنز، اشاره به فرم مقطع پل) یاد می­ کنند.
Double Footbridge 04

طراحی این پل پیاده به شکلی بوده که به صورت کامل (یکپارچه) در کارگاه­ های فولاد سازی طراحی و ساخته شده و سپس به مکان مورد نظر انتقال یافته است. نصب این پل در 28 ژوئن 2006 آغاز و در تاریخ 13 جولای برای عابرین (پیاده و دوچرخه)به بهره ­برداری رسید.
ساختار و شکل لنز مانند آن به صورت کاملاً واضح مشخص است. در قسمت میانی این پل دو سطحی قسمتی برای در امان ماندن ساکنین از باران تعبیه شده است. همچنین 5 گذرگاه بر روی این پل در نظر گرفته شده که بدون برخورد و تماس با آب رودخانه هستند.

Double Footbridge 02

این پل دارای خاصیت و پتانسیل مهم در به تعادل رساندن دو عنصر سبکی و همچنین باریک و طویل بودن است. تقاطع و تخلخل مسلسل ­وار منحنی­ ها در پل، فرم­ های عدسی­ وار را به وجود می­ آورد که فرم یک پلازا یا میدان را تشکیل می ­دهد. همچنین مسیری برای انجام فعالیت­ های مختلف درنظر گرفته شده است که عرض آن 12 متر و طول آن 106 متر می­ باشد. معماران و طراحان این پل از زبان شعر و ادبیات برای توصیف این پل استفاده می­ کنند.
Double Footbridge 05

طلوع ملایم و دلنشین خورشید بر روی آن که به صورت ریتمیک نمایان می­ شود، برای عابرین پیاده سکانس­ ها و پرسپکتیوهای متعدد و متفاوتی را ایجاد می­ کند که البته به آن بستگی دارد که آن­ها در کجا قرار گرفته باشند مثل نوتردام و یا مرکز تاریخی و قدیمی پاریس .Double Footbridge 03پلازا و میدان میانی پل، عابرین را برای توقف در آنجا برای انجام فعالیت ­های مختلف تشویق می­ کند، مانند: کافه ­ها، کیوسک­ ها و دیگر تأسیسات موقت.
احداث چنین مجموعه فلزی مشبک به عنوان یک واحد مجزا، موفقیت تکنیکی مهمی محسوب می­ شود. قبل از کامل شدن پروژه، فاصله هفتصد متری میان دو منطقه وجود داشت. به علاوه اینکه اکنون یک نقطه نمادین نیز به شمار می رود. این پل مدرن با بنای خلاقانه و نوآورانه خود شخصیت و کاراکتری را برای خود در میان اهالی پاریس به وجود آورده است.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *