جستجو
Close this search box.

فرصتهای شغلی پیش روی معماران منظر

افراد مختلف، مهارتهای گوناگون دارند. معماران منظر فرصتهای طلایی انتخاب بین حرفه های مختلف را دارند.در این مطلب نگاهی به فرصتهای شغلی حرفه ای برای معماران منظر می اندازیم؛ برای آنان که در جستجوی رشته های متنوعی هستند که با معماری منظر تداخل داشته باشند.

مشخصات مطلب

افراد مختلف، مهارتهای گوناگون دارند. معماران منظر فرصتهای شغلی طلایی انتخاب بین حرفه های مختلف را دارند. لذا برای هر متخصص اهمیت دارد که جایگاه کامل خود را در زمینه منظر پیدا کند. اگر واقعاً آنچه را انجام می دهید، دوست دارید، شما متخصصی عاشق و علاقه مند و راضی خواهید بود و اگر یک فرد حرفه ای بزرگ شوید، شما تقریباً فردی قابل تحسین و الهام بخش برای جهان خواهید شد.

یافتن بهترین مسیر شغلی کار آسانی نیست. راه حل آن، آگاهی از تمام فرصتها و چشم اندازهایی است که پیش روی شما هستند. در این مطلب نگاهی به فرصتهای شغلی حرفه ای برای معماران منظر می اندازیم؛ برای آنان که در جستجوی رشته های متنوعی هستند که با معماری منظر تداخل داشته باشند.

فرصتهای شغلی برای معماران منظر

برنامه ریزی منظر

کارکرد اصلی برنامه ریزان منظر، جستجوی مکانها و تجزیه تحلیل آنها با توجه به جنبه های اکولوژیکی و زیست محیطی موجود است. این متخصصان برای چهارچوب پروژه های مختلف برنامه ریزی کرده و درباره آن با متخصصین مربوطه مشورت می کنند.

فرصتهای شغلی پیش روی معماران منظر
ارزیابی منظر

ارزیابهای منظر، کیفیتهای مثبت و منفی پروژه های جدید معماری منظر را پیش بینی می کنند. آنها اجزای محیط زیست موجود، از جمله  امداد، زیر ساختها، آب، گل و نیز تاثیرات طولانی مدت پروژه روی آنها را نیز مطالعه می کنند. بنابراین آنها پیگیری می کنند که آیا پروژه های خاص باید اجرا شوند یا خیر؟

طراح محیط زیست

طراحان محیط زیست، متخصصان رشته های مختلف از قبیل برنامه ریزی شهری، معماری منظر و معماران را درگیر خود می کنند. طراحان محیط، برای اینکه تعادل بین تقاضای اکولوژیکی و عملکردی در طراحی ساختمانهای جدید برقرار شود؛ بر تکنیکها و مواد سازگار با محیط زیست تاکید می کنند.

فرصتهای شغلی پیش روی معماران منظر
معماری منظر مسکونی

معماری منظر مسکونی مبتنی بر احترام به محیط زیست و نیاز به ایجاد فضای زندگی در فضاهای باز است که شیوه زندگی مردم را به شدت بهبود می بخشد. معماران منظر مسکونی، محوطه های طبیعی را در محله ها، خانه ها و دیگر مناطق مسکونی طراحی می کنند. آنها برخی جنبه های خاص هر پروژه مانند کارفرما، سایت، خانه و غیره را در نظر می گیرند.

فرصتهای شغلی پیش روی معماران منظر
گلخانه

در گلخانه ها، درختان، درختچه ها و گلها را برای فروش یا استفاده در پارکها و پروژه های منظر می کارند. صاحبان گلخانه ها تمایل دارند که گیاهان را در طول رشد خود از طریق، پیوند زدن، آبیاری کردن و بارور نمودن پرورش دهند. برخی از گلخانه های کوچک، کسب و کارهای کوچک خود را دارند و برای خود کار می کنند، در حالی که گلخانه های بزرگ، گیاهان را به باغها  و شرکتهای بزرگ منظر ارسال کرده و با آنها کار می کنند.

تدریس در مراکز علمی

تئوری و عمل؛ کدام یک بیشتر مورد علاقه شما است؟ اگر به تحقیقات، مسئولیتهای اداری و تدریس علاقه مند هستید، یک مسیر حرفه ای برای تدریس ممکن است تصمیم مناسب شما باشد. به عنوان یک فرد علمی از شما انتظار می رود که دارای ایده هایی برای تحقیقات اولیه، جمع آوری اطلاعات از منابع مرتبط جهت انتشار گزارشات مربوطه یا موارد دیگر باشید.

آسیب شناسی گیاه

اسیب شناسان گیاه در باب ساختارهای گیاهی، بیماریهای گیاهی و تغذیه آنها در جهت سلامتی گیاه و حفظ پوشش زیبای آن مطالعه می کنند. آسیب شناسان گیاه در بخشهای دانشگاهی، دولتی و خصوصی کار می کنند. کار آنها می تواند در آزمایشگاهها یا فضاهای بیرون، در محل گیاهان طبیعی دنبال شود. به طور خلاصه، آنها مدافع سلامت گیاهان هستند.

فرصتهای شغلی پیش روی معماران منظر
دانشمند منظر

اگر چیزی برای علم زمین شناسی یا گیاه شناسی دارید یا اگر بسیار برای حفظ محیط زیست دغدغه دارید، این می تواند کار و شغل ایده ال شما باشد. دانشمندان منظر اهداف تخصصی خود را برای منظری کاربردی به کار می برند. کار آنها شامل تحقیقات زیست محیطی و زیستگاه، بررسی خاک، روشهای احیاء، مدیریت آلودگی و غیره است.

مدیریت حساب منظر

مدیر حساب منظر، به مثابه گلوگاه یک شرکت منظر است. او پاسخگوی ایجاد، نگهداری و افزایش حسابها است. این مدیر به عنوان سرپرست دفتر کار با کارفرما ملاقات کرده و بودجه را بررسی می کند. وی ضرورتهای پروژه های جدید شرکت را با شرایط مالی فعلی و جاری شرکت منظر به تعادل می رساند.

فرصتهای شغلی پیش روی معماران منظر
درس گفتارهای معماری منظر

اگر هنر سخنرانی در برابر عموم را دارید و اگر می خواهید با نظر دادن و مشاوره های حرفه ای با مردم کار کنید، سخنرانی و تدریس می تواند شغل شما باشد. واحدهای سخنرانی محور در دانشگاه تدریس می شود و ممکن است در کنفرانسها و همایشها به عنوان سخنران مهمان شرکت کنید. کنفوسیوس بزرگ می گوید که شغلی را انتخاب کنید که عاشقش هستید؛ با این کار هرگز مجبور نخواهید بود که یک روز هم در زندگی کار کنید.

∴ Land8.com ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *