جستجو
Close this search box.

ویژگیهای مهم معماران منظر تراز اول جهان

معماران منظر تراز اول، یک مهندس، یک نظریه پرداز، فردی با روابط اجتماعی بالا، طراح و اکولوژیست هستند. افرادی هستند که می توانند با محیط ارتباط برقرار کنند، آنرا بشناسند و به کمک علم و طراحی، راهکارهای خلاقانه و جدید برای خلق فضاهای عملکردی الهام بخش تعیین کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

یک تعریف معمولی از معمارن منظر، قهرمانان طراحی ارتباطات است. آنها مسئول این هستند که آینده طراحی را وارد زندگی ما کنند. آنها  با هر ساختاری که طراحی می کنند و هر چیزی که به وجود می آورند، هنرآفرینی می کنند. برخی از معماران منظر به صورت مستقل کار می کنند و برخی عضوی از یک تیم هستند. اگر چه کار مشترک با سایر افراد حرفه ای دارای اهمیت است ولی این موضوع مهمترین مساله حیاتی در این زمینه نیست. پس چه چیزی معرف یک معمار منظر موفق است؟ به بیان دیگر، معماران منظر بزرگ جهان چه ویژگی هایی دارند؟

گستردگی پایه اطلاعاتی فراتر از حرفه

مدرک حرفه ای معماری منظر، پایه اطلاعاتی هر معمار منظری است. از لحاظ فنی، لازمه طراحی و توسعه پروژه های جدید منظر، داشتن مدرک در زمینه معماری منظر است. فهم اصول معماری منظر و چگونگی عملکرد طرحها در عمل، از خلال کلاسهای آموزشی به دست می آید. با این حال داشتن مدرک معماری منظر به منزله داشتن اطلاعات و سواد منظر نیست. البته مدرک معماری منظر شامل دانش و اطلاعات بسیاری در زمینه های طراحی، مهندسی، اکولوژی، زیست شناسی و … می شود.

معماران خلاق، نیاز جامعه امروز

معماری منظر تنها طراحی و ساخت درون محدوده امن و آرام نیست، بلکه تلفیقی بی نظیر از هنر و علم است که به فضای زندگی شکلی راحت تر و کاربر محور می بخشد. معماران منظر قادر به انجام کارهای زیادی از طریق ساختار دادن به یک هدف صحیح هستند. بنابراین معماران منظر تنها به دنبال طراحی چیزهای زیبا نیستند بلکه آنها مکانهایی هدفمند خلق می کنند که کیفیت زندگی را بهبود می بخشند.

ویژگیهای مهم معماران منظر تراز اول جهان

اکولوژیست بودن

تفکر در مورد محیط زیست و آگاهی نسبت به تمامی تغییراتی که به تبع طراحی جدید در محیط به وجود می آید، یکی از صفات منحصربفرد معماران منظر است. معماران منظر به خاطر داشتن چنین ویژگی به خود افتخار می کنند و این صفت را در هر پروژه جدیدی به در نظر میگیرند. در واقع این نوعی از معماری است که به بالاترین استانداردهای اکولوژیکی و آگاهی زیست محیطی دست می یابد.

ویژگیهای مهم معماران منظر تراز اول جهان

کار بلد و زیرک

یک معمار منظر، نگاه بالادستی به امور دارد. آنها از کمترین و کوچکترین چیزها، بیشترین و بهترین بهره را می برند. همچنین عملکرد مدبرانه در خلق ساختارهای بدیع، ویژگی برتر در معماران منظر و کم و بیش در هر صنعتی یک متد رو به رشد به شمار میرود.

پیش بینی مسائل و تفکر رو به جلو

معماران منظر همه چیز را راجع به تغییرات محیطی و اینکه چه زمانی رخ می دهند، می دانند. به بیان کوتاهتر دنیای معمار منظر به پیروی از روشهای جدید و استفاده از آنها در محیط های مختلف اختصاص دارد. بنابراین هر معمار منظری می داند که چگونه متدهای جدید را به کار گیرد، در حالی که شرایط اقلیمی و آب و هوایی محیط های مختلف را هم مورد توجه قرار می دهد تا به فضای زندگی راحت تر و لذتبخش تر دست یابد.

روابط اجتماعی بالا

معماران منظر موفق، همواره نیازهای کارفرما را تشخیص می دهند و در پروسه طراحی و توسعه پروژه های جدید، با روابط عمومی بالایی که دارند، می دانند که چگونه نوآوری هایشان را به سایر مردم جهان توضیح دهند و همچنین لزوم و ضرورت کارهایشان را به سایرین نشان دهند.
علاوه بر خصوصیت اجتماعی بودن، معماران منظر برای بیان ایده هایشان با زبانهای زیادی آشنایی دارند و قادرند عقایدشان را به همراه ترسیمات ویژه خودشان و با زبان فنی به همان سادگی زبان روزمره بیان کنند. این موضوع نشانه اهمیت درک معماری منظر است.

سخت کوش

معماران منظر معمولاً در حدود 40 ساعت در هفته کار می کنند. البته در آغاز فرآیند طراحی و نقشه کشی پروژه جدید این میزان زمان افزایش می یابد. آنها زمان زیادی را صرف رفت و آمد (سفر) به سایتهای مختلف می کنند و حیطه کاری آنها همواره با کار در محیط های بیرونی و تحت هر شرایط آب و هوایی عجین شده است.

قدردان طراحی و مزایای آن

هر معمار منظر بزرگی، با طراحی نفس می کشد و زندگی می کند. آنها در حالی که ارزش و احترام بسیاری نسبت به تمامی اصول و مبانی طراحی قائل هستند؛ مشتاقانه به دنبال متدهای امروزی و جدید هستند. هر پروژه معماری منظر یک نوآوری در طراحی محسوب می شود و بر روی اتفاقات آینده تاثیر گذار خواهد بود.

تسلط بر انجام کارها با کامپیوتر

خلق شاهکارهای معماری منظر کاری نیست که تنها با مداد و کاغذ انجام گیرد. زمانی که بحث در مورد استفاده از برنامه های کامپیوتری مختلف می شود؛ معماران منظر در این زمینه برتری دارند و مطابق با این نیاز آموزشهای دیجیتال را گذرانده اند.

خلاقیت شگفت انگیز

خلاق بودن یکی از ویژگیهای درجه اولی است که معماران منظر دارند. هنر و خلاقیت در معماری به طور قطع یکی از سریع الرشدترین متدها است و طراحان منظر با رویکردی یکپارچه این دو مورد را با هم ادغام می کنند. علاوه بر این، هدف اصلی یک معمار منظر حرفه ای، زمانی که دست به طراحی فضای زندگی می زند، فراهم کردی چیزی حتی فراتر از هنر و خلاقیت است؛ همانند خیاطی که از به روز ترین متدها و اصول برای طراحی بهره می گیرد.

ویژگیهای مهم معماران منظر تراز اول جهان

ویژگی مشترک در همه معماران منظر تراز اول جهان

در نهایت، یک معمار منظر تراز اول، یک مهندس، یک نظریه پرداز، فردی با روابط اجتماعی بالا، طراح و اکولوژیست است. فردی است که می تواند با محیط خود ارتباط برقرار کند، محیط را بشناسد و به کمک علم و طراحی، راهکارهای خلاقانه و جدید برای خلق فضاهای عملکردی الهام بخش تعیین کند. موقعیتهای شغلی بی شماری برای یک معمار منظر وجود دارد؛ در پروژه های مسکونی، تجاری و صنعتی. همچنین باید خاطرنشان کرد که پروژه های منظری که تاکنون طراحی شده اند، تنها گوشه هایی از کوههای یخ هستند که بیرون آب مانده اند و دیده می شوند.

منبع: +

یک پاسخ

  1. با سلام جهت انجام طرحی در رابطه با پارک های چند منظوره و اکو توریستی در منطقه جنوب هستم آیا امکان دارد از تجربیات و طراحان شما اطلاعات و راهنمایی گرفته شود استدعا دارد در این خصوص هرگونه کمکی می توانید انجام دهید دریغ نفرمایید .
    با تشکر از سایت خوبتان اسکندری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *