جستجو
Close this search box.

تاثیر محور پیاده بر آشکار شدن پتانسیل خیابان

ساده سازی بهتر از دادن هر طرحی به خوانایی فضا کمک می کند. خلاقیت نیز در پروژه های دارای محدودیت بروز می کند. محور پیاده ای در وین مثالی در این زمینه است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

آنچه در بهسازی یک خیابان مهم است بکر نبودن بستر طراحی است. به این معنی که شما بر روی بستری طراحی می کنید که خودش دارای طرح است. احتمالاً بر اساس شرایط موجود در بستر طراحی محدودیت ها و پتانسیل هایی نیز وجود داشته باشد. بسیاری از این محدودیت ها در نگاه اول مایوس کننده هستند و به آنها به عنوان مشکل نگاه خواهد شد. اما عموماً خلاقیت ها از دل همین محدودیت ها پدیدار می شوند. در برخی بهسازی ها، ساده سازی بهتر از دادن هر طرحی به خوانایی و بهبود کیفیت فضا کمک می کند.

محور پیاده ماریاهیل فرسترس

بهسازی خیابان ماریاهیل فرسترس و تبدیل آن به محور پیاده در شهر وین مثالی بسیار خوب و عالی در این زمینه است. در این پروژه محدودیت ها و سختی های طراحی در پیشرفت آن در یک روش خلاقانه شرکت داشته اند. طول این خیابان 1600 متر است و قرار است به مرکز تجاری شاخص در سطح شهر تبدیل شود.

محور پیاده و تاثیرش بر آشکار شدن امکانات شهری خیابان
استفاده از سنگفرش، پوشش گیاهی، تجهیزات شهری زیبا و همچنین نمایش آب؛ فضایی ساده و پویا ایجاد کرده است.

در سال 2013 مسابقه ای برای تبدیل این خیابان به یک محور پیاده انجام شد. فعالیت تجاری موجود، نماهای ساختمان های مجاور، ترافیک وسایط نقلیه و ریتم زندگی روزمره در این خیابان فضایی پیچیده و پرتحرک را برای مداخله به وجود آورده است. بهبود زندگی روزمره برای راحتی شهروندان و خرید بدون مشکل برای بازدیدکنندگان از اهداف اصلی این مداخله بوده است. نکته قابل توجه این است که کاربران آینده این منطقه از طریق پروسه ای خاص در پروژه مشارکت داشته اند.

خیابان باید برای وسایط نقلیه نیز در دسترس باقی بماند و به طور هم زمان تاجایی که ممکن است فضا برای عابران پیاده و دوچرخه ها در نظر گرفته شود. بدیهی است که در تمام طول خیابان نمی توان به این روش اقدام کرد. از این رو در این خیابان سه منطقه متفاوت از نظر حضور عابر پیاده و سواره به وجود آمده است. در این بهسازی و تبدیل خیابان به محور پیاده با استفاده از تغییر سنگفرش، تقویت پوشش گیاهی موجود، نصب تجهیزات شهری کارآمد و زیبا و همچنین نمایش آب؛ فضایی ساده و پویا ایجاد شده است.

∴ Land8.com ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *