جستجو
Close this search box.

سازه و بام سبز ایستگاه Canary Wharf کاری از نورمن فاستر

بام سبز ایستگاه راه آهن Canary Wharf Crossrail پیشرفت بزرگی محسوب می شود. این پروژه سرمایه ای است که برای نسلهای آینده مزایایی به دنبال خواهد داشت.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

یک پیشرفت بزرگ و جدید در مركز خرید و بام سبز بالای ایستگاه تقاطع راه آهن Canary Wharf Crossrail وجود دارد. قبل از اینکه ایستگاه در سال 2018 افتتاح شود، نقشه زمین بالا توسط فاستر و همكاران طراحی شده که بیش از 300 متر در کنار اسکله شمالی امتداد می یابد و شامل 4 طبقه فروشگاه، کافی شاپ، رستوران و همچنین باغهای عمومی گسترده که با درختان و گیاهان متراکم و صندلیها و سالنهای پراکنده پوشیده شده است، مي شود. تقریباً همه اینها توسط یک سقف الواری چوبی محصور شده اند که در اطراف ساختمان مانند یک پوسته محافظ پیچ و تاب می خورد.
باغها از طبقه همکف از طریق دو پل ارتباطی قابل دسترسی هستند. سقف از وسط باز می شود که نور و باران را برای آبیاری طبیعی به داخل هدایت کند و در امتداد دو ضلع باز می شود که در هر دو طرف اجازه دیدن منظر آب و خیابانهای اطراف آنرا بدهد.

سازه و بام سبز ایستگاه Canary Wharf کاری از نورمن فاستر

در میان دو تیر، بالشتک های پلاستیکی پر شده از هوا وجود دارد. بخشی از محوطه فضا یک محیط زیست راحت برای لذت بردن مردم در تمام طول سال و همچنین یک خرد اقلیم برای برخی گونه های گیاهی که برای اولین بار از طریق اسکله ها وارد بریتانیا شده اند، فراهم می کند.
طراحی خود شبکه آمیزه ای از معماری و مهندسی است. به طور قابل توجهی برخلاف منحنی نرم محوطه، فقط 4 تیر الواری منحنی در کل ساختار برای اتصال یکپارچه تیرهای مستقیم وجود دارد که به طور متوالی در امتداد قطرها می چرخند. تیم طراحی، سیستم نوآورانه ای از گره های فولادی را توسعه داد که پیچ و تاب را حل می کنند. سادگی بصری شبکه منحنی و نرم الوارها، پیچیدگی هندسی ساختار را که از 1418 تیر و 564 گره تشکیل شده که 364 گره آن منحصربفرد است، پنهان می سازد. گروه مدلسازی تخصصی فاستر و شرکاء به توسعه سیستم نوآورانه ای کمک کردند که به اجزای سقف، اجازه ساخت سریع و سرهم بندی در محل را می دهد. در شب، ساختار روشن می شود که یک دروازه مدنی استقبال کننده در منطقه تجاری رو به رشد لندن ایجاد می کند.

سازه و بام سبز ایستگاه Canary Wharf کاری از نورمن فاستر

نورمن فاستر اعتقاد دارد که این پروژه یک سرمایه گذاری مهم در زیرساخت است که نه تنها در مدت زمان کوتاه بلکه برای نسلهای آینده مزایایی به دنبال دارد. آهنرباهای اجتماعی خرید، کافه ها، رستورانها و یک باغ عمومی، بخشی از مشارکت روشنفکرانه حوزه های خصوصی و عمومی هستند. این ساختمان تصور می شود میان دنیای مجاور Canary Wharf Crossrail و جامعه محلی با مصالح متفاوت و تاکید بر بیان نرمتر و مصالحی گرم تر  میانجی گری دارد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *