جستجو
Close this search box.

طراحی سبز ورودی ایستگاه مرکزی راه آهن آنتورپ در بلژیک

فضای عمومی Kievitwijk، در ورودی ایستگاه مرکزی راه آهن آنتورپ در بلژیک؛ به عنوان فضایی سبز و عنصری مناسب برای ساکنان محلی عمل می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

فضای عمومی Kievitwijk، در ورودی ایستگاه مرکزی راه آهن آنتورپ در بلژیک؛ به عنوان فضای سبز برای ساکنان محلی عمل می کند. از اینرو، یک طراحی قوی برای احیاء هویت آن انجام شده است تا به عنوان یک عنصر اتصال دهنده فضا و کاربران مختلف آن عمل کند و به عنوان ساختار سبز قوی در ایجاد وحدت و سوق دادن محله به سمت طبیعت شهری نقش ایفاء نماید.
درختان در هر جای ممکن کاشته شده اند و شخصیت فضا در تمام فصول را تعریف می کنند. علاوه بر این، طرح ارائه شده با عنوان بالش سبز، به فضا ساختار می بخشد و عملکرد آن را به عنوان فضاهای سبز بازیهای غیر معمول تغییر می دهد. بخشی از هویت سبز طرح توسط کاشت دیوار عمودی، ایجاد شده است. طراحی فضای عمومی، در زمینه استفاده گروه های مختلف کاربران انعطاف پذیر است و تحت سلطه بودن توسط ساختمانها در فضا، نوعی احساس امنیت به مخاطب می دهد. در حاشیه طرح بالش سبز مکانهای کوچک برای نشستن و تعامل پیشنهاد شده است. این فضاها در عین اینکه فضاهای باز را در اختیار مردم قرار می دهند، امکان استفاده از فضای بسته را برای گروه های مختلف کاربران فراهم می کنند. مخاطبین می توانند این فضاهای بسته را به طور موقت از آن خود بدانند. آنچه در طراحی محیط اجتماعی امن به عنوان هدف مطرح می شود، قابلیت استفاده از آن در روز و شب است.

طراحی سبز ورودی ایستگاه مرکزی راه آهن آنتورپ در بلژیک

در طراحی همه مکان های ضروری و اتصالات موجود در طرح، دقت شده است تا اجرای طرح به فرم سابق میدان صدمه ای نزند و ایمن باشد. فاز ۲ محدوده طراحی در محیط به وسیله لینک های فضایی صریح و روشن محکم شده است. هر دو لینک در جهت شمالی – جنوبی قرار دارند و به وسیله اتصالات جدید در جهت شرق و غرب تقویت شده اند. فضای جدید شهری با توجه به میراث فرهنگی منطقه آنتورپ طراحی شده اند. در نزدیکی در ورودی ایستگاه، ساخت فضای جدید پر جنب و جوش آغاز شده است که با توجه به پل راه آهن موجود، دارای دسترسی مطلوبی خواهد بود. در بالای پل راه آهن، بالکنی رو به شهر طراحی شده است. بین بالکن و ریل ها، زمین بازی عمودی ساخته خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *