جستجو
Close this search box.

پروژه های ممتاز منظر برای الهام بخشی به طراحان شهری

معماران منظر به عنوان طراحان شهری فردا، آینده شهر را کاربردی و پایدار شکل می دهند. این مطلب، 4 پروژه که سهمی در ظاهر و عملکرد شهرها دارند را معرفی می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

معماران منظر دارای افکار وسیعی هستند، ایده پشت معماری منظر ارتقاء اکوسیستم طبیعی و ابتکار مردم است و با مسائل جهانی جدی شامل تغییرات آب و هوایی، کمبود آب و جلوگیری از گرسنگی مخالف است. بنابراین طراحی فضاهای باز عمومی، نشانه ها و سازه کاری نیست که هر کسی بتواند انجام دهد. به لطف معماری منظر، محیط زیست ما امن تر، سالمتر و پایدارتر است.
به وسیله فرم و عملکرد به عنوان نقاط کانونی، هر پروژه طراحی منظر اعم از جاده ها، پارکها، بزرگراهها، محله ها، میادین شهری، باغها و حتی باغ وحشها به منظور دستیابی به بهترین استفاده از منابع زمین کاملاً بازطراحی شده اند. در این مطلب، چهار پروژه معماری منظر بزرگ که سهم مهمی در چگونگی ظاهر و عملکرد شهرها دارند، معرفی می شوند:

پایگاه سابق نیروی دریایی، فیلادلفیا

اینکه فیلادلفیا یک شهر تجاری و صنعتی در حال رشد است به این معنا نیست که آنجا معماری منظر وجود نداشته باشد. پایگاه نیروی دریایی یک فضای عملی است که جنبه های تاریخی محیط اطراف را حفظ می کند و به طرز بسیار خوبی در درون آنها ترکیب می شود. به لحاظ بصری، این پروژه شبیه به چرخهای ساعت به نظر می رسد یا مانند بسیاری از موتورها به طور همزمان کار می کند که ایده پشت این پروژه خلق محیط کاری است که بهره وری را نمایش می دهد و به عنوان یک نقطه استراحت در خدمت هر کارمند است.
این مجموعه توسط جیمز کرنر طراحی شده است، پروژه پایگاه سابق نیروی دریایی به عنوان بخشی از یکی از سرزنده ترین محله های فیلادلفیا شناخته شده است. یک مسیر اجتماعی عریض وجود دارد که حرکت در سایت را سازماندهی می کند و طرح منحصربفرد و همه جانبه ای از پارک داخلی را نشان می دهد که خصوصیات آن، مراتع پر از گل، بانوج ها و یک سالن آمفی تئاتر روباز است. ایستگاههای ورزشی روباز در محوطه وجود دارند و هنگامی خستگی ناشی از بازی و یا راه رفتن، می توان بر روی تختهای راحت استراحت کرد.

پروژه های ممتاز منظر برای الهام بخشی به طراحان شهری

باغهای مجاور خلیج، سنگاپور

سنگاپور قطعاً از داشتن باغهای مجاور خلیج به عنوان یکی از دستاوردهای تمثیلی خود در معماری مفتخر است. بالاتر از آن، این باغها قطعاً فرهنگ مترقی و توسعه پایداری که سنگاپور به آن معروف است را نشان می دهند. به عنوان “جنگلی در ابرها” شناخته شده است، 18 درخت فوق العاده در محدوده ارتفاعی از 25 تا 50 متر وجود دارد، با دو درخت که به واسطه یک مسیر پیاده روی هوایی به طول 128 متر به هم متصل شده اند. این پروژه توسط معماران منظر Grant Associates طراحی شده است، باغهای مجاور خلیج یک مقصد توریستی محبوب هستند.
باغهای مجاور خلیج در نوع خود نشان دهنده یکی از بزرگترین باغها در جهان هستند که جنوب، شرق و مرکز خلیج را با مساحت کل 101 هکتار بهم متصل می کنند. ترکیب طبیعت با فناوری، مدیریت زیست محیطی و تخیل، باغها را به عنوان یک تنوع غنی از گونه های باغبانی نمایان می کنند. منظرهای باشکوه از مارینای سنگاپور از ارتفاع بالا و گلهای گرمسیری فوق العاده در هر یک از باغها، فضای خیره کننده ای را ایجاد می کند. در حالی که باغ خلیج جنوبی بزرگترین باغ در بین سه باغ است و از ارکیده الهام گرفته است، باغهای دیگر از ارائه آنچه بدان معروف هستند، فروگذار نمی کنند، مناظر ساحلی باشکوه و زیبایی پرگلی که بازدیدکننده را مسحور خویش می کند.

پروژه های ممتاز منظر برای الهام بخشی به طراحان شهری

MariahilferStrasse، وین

این خیابان جزو طویل ترین امتدادهای فضای مشترک در اروپا است. این خیابان به عنوان یک بخش دوستدار پیاده در قلب شهر است و سایت را به سه منطقه تقسیم می کند. منطقه مرکزی آن محبوب تر است و فعالیتهای بسیار زیادی را برای همه ارائه می دهد، در حالی که مناطق همجوار به عنوان فضاهای ساکت تری خدمت می کنند که برای استراحت پس از یک روز سخت کاری یا هدایت یک تور در شهر ایجاد شده اند. مغازه ها، رستورانها، کافه تریاها همه جا وجود دارند تا از منظره شهری تمجید کنند.
جمعیت موجود در این خیابان قطعاً از مردم بومی تشکیل شده که شهرشان را حتی بیشتر دوست دارند و به گردشگران کمک می کنند تا با عکس های بهتر و احساس تعلق شهری به خانه بازگردند. این خیابان یک مرکز خرید نیز هست.

پروژه های ممتاز منظر برای الهام بخشی به طراحان شهری

The Goods Line، سیدنی

Goods Line ثابت می کند که سیدنی، با اجرای مسیرهای دوچرخه سواری و فضاهای عمومی سبز در بسیاری از محله هایش، به یک شهر با ارتباطات، پایداری و خلاقیت بیشتر تبدیل شده است. یک مسیر راه آهن بلااستفاده از میدان راه آهن تا بندرگاه Darling، پتانسیل فوق العاده ای دارد تا به موضوعی که بیشتر دوستدار شهر بوده و زیباست، تغییر کاربری داده شود. این پروژه چیزی است که هر فرد بومی آنرا دوست دارد و هر توریست آنرا در فهرست بازدیدش قرار می دهد. این پروژه، پارکی است که در آنجا شما می توان استراحت کرد، خلاق بود و با جامعه ارتباط داشت.
می توان در Goods Line قدم زد و از آن به عنوان یک مسیر پیاده روی از ایستگاه مرکزی سیدنی تا بندرگاه Darling استفاده کرد، اما از طرفی می توان تاریخ نوستالژی که این فضا باید ارائه دهد را تجربه کرد یا از معماری بزرگ موزه Powerhouse که در نزدیکی آن است و ارزش بازدید را دارد، عکس گرفت.
این فضا احاطه شده توسط درختان، طبیعت، معماری شهری کاربردی، مسیر پیاده راه شامل مسیرهای دوچرخه سواری، میزهای تنیس روی میز، فضاهای کاری روباز، زمینهای بازی و یک میز اجتماعی فوق العاده بزرگ برای گردهمایی ها است.

پروژه های ممتاز منظر برای الهام بخشی به طراحان شهری

طراحان شهری فردا

معماران منظر به عنوان طراحان شهری فردا نیز شناخته شده اند که آینده هر شهر را به طور کاربردی و پایدار شکل می دهند. این حرفه در حال تکامل، ما را به گسترش دیدگاه هایمان و پذیرفتن طراحی منظر به عنوان موضوعی انقلابی مجبور کرده است.

منبع: +

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *