جستجو
Close this search box.

پیروی های لاین کمدن لندن از نیویورک

های لاین کمدن در لندن، تبدیل خط راه آهنی از بین رفته به فضای عمومی مرتفع و مسیر رفت و آمد است که به پیروی از پروژه معروف های لاین نیویورک طراحی شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

های‌ لاین نیویورک به زودی خواهر جدید بریتانیایی خود، های لاین کمدن را پذیرا خواهد بود. های لاین کمدن تبدیل خط راه آهنی از بین رفته به فضای عمومی مرتفع و مسیر رفت و آمدی است که شهر کمدن را به کینگز کراس (King’s Cross) متصل می کند. مسابقه برگزار شده برای این پروژه را دفاتر Studio Weave و Architecture 00 که در لندن مستقر هستند، برنده شدند. طرح پیشنهادی آنها یکی از سه طرح بین المللی است که دنباله روی طرح موفق های ‌لاین نیویورک است. دو طرح دیگر در بانکوک و مکزیکو سیتی واقع شده اند.
سیمون پیت کایتلی (Simon Pitkeathley)، رئیس اجرایی شهر کمدن اعتقاد دارد که استفاده مجدد از این خط راه آهن به عنوان های لاین کمدن از لحاظ مزایا و هزینه ها بر خالی نگه داشتن آن ارجحیت دارد. این راه ارتباطی جدید می تواند ازدحام جمعیت و زمان سفر را در مسیرهای موجود دوچرخه سواری و عابر پیاده در نزدیکی کانال رجنت  (Regent’s Canal)کاهش دهد.

پیروی های لاین کمدن لندن از نیویورک

های لاین کمدن به طول 800 متر در ارتفاع 8 متری از سطح زمین واقع شده که در مسیر خود از تعدادی پل متروکه و 8 جاده عبور می کند. در واقع هدف تامین یک ارتباط مستقیم بین دو منطقه کاملاً متنوع پساصنعتی از طریق یک پارک عمومی جذاب است.
این مسیر در اصل به عنوان بخشی از راه آهن شمال لندن که در حال حاضر به عنوان خط لندن شناخته می شود، ساخته شده بود. در تلاش برای بهبود منطقه کمدن، خط راه آهن متروکه به یک باغ پیاده روی و یک پارک جدید تبدیل خواهد شد و زمان سفر برای دوچرخه سواران و سایر عابران را تسریع خواهد کرد. با توجه به حضور برجسته خط آهن در ساخت و ساز شهری، می توان امیدوار بود که موفقیت این پروژه تا حد زیادی بر ساکنان محلی و محله های اطراف آن تأثیر بگذارد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *