جستجو
Close this search box.

تاثیر درختان موجود در شهر بر حذف آلاینده های هوا

بر اساس یک تحقیق، درختان موجود در فضاهای شهری در آمریکا سالانه 711 هزار تن آلاینده را از بین می برند که معادل خدماتی با ارزش 3.8 میلیارد دلار است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


تاثیر درختان موجود در شهر بر حذف آلاینده های هوابر اساس برآورد مدل سازی کامپیوتری، درختان موجود در فضاهای شهری در ایالات متحده آمریکا سالانه نزدیک به 711.000 تن کربن، مونواکسید، دی اکسید نیتروژن، اوزون، ذرات خاص و دی اکسید گوگرد را از بین می برند که این میزان، سالانه معادل خدماتی با ارزش 3.8 میلیارد دلار است. در این تحلیل، داده های هواشناسی، میزان آلودگی هوا و اطلاعات مربوط به میزان پوشش درختان موجود در شهر به کار گرفته شده و برای 55 شهر در ایالات متحده آمریکا و همچنین کل کشور مورد استفاده قرار گرفته است. حذف آلاینده های هوا در هر شهر، سالانه حدود صدها تا هزارها تن بوده است.

گردآوری و ارائه: نورا وحیدیان


Source: Nowak, David J., Daniel E. Crane, and Jack C. Stevens. (2006). Air pollution removal by urban trees and shrubs in the United States. Urban Forestry & Urban Greening, 4(3), 115-123.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

 فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *