جستجو
Close this search box.

کشورهایی با بیشترین میزان درآمد سالانه برای معماران منظر

با توجه به رشد سریع حرفه معماری منظر به دلیل افزایش آگاهی نسبت به مسائل زیست محیطی، معماران منظر قادر خواهند بود درآمد بیشتری را با گذشت زمان کسب کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

معماران منظر نقش پر اهمیتی در دنیا دارند. اگر پای صحبت هر یک از معماران منظر بنشینید، متوجه خواهید شد که این افراد علاقه وافری نسبت به این حرفه و رضایت نه چندان بالایی نسبت به میزان درآمدشان دارند. در واقع معماران منظر از لحاظ میزان کسب درآمد نسبت به سایر متخصصین در صدر جدول نیستند. اما اشتغال در این زمینه در برخی از کشورها نسبت به کشورهای دیگر به مراتب آسانتر است. در ادامه به معرفی برخی کشورها با بیشترین میزان پرداخت حقوق به معماران منظر می پردازیم:

میزان درآمد سالانه در حرفه معماری منظر در کشورهای مختلف

کانادا
کانادا موطن مناظر زیباست؛ چه مناظر طبیعی و چه مناظر انسان ساخت. بنابراین جای تعجب ندارد که این کشور محفل پروژه های معماری منظر اعجاب انگیز نظیر Sugar Beach در تورنتو اونتاریو باشد. برای فعالیت به عنوان یک معمار منظر در کانادا به یک لیسانس معماری منظر و یا مدرک فوق لیسانس در همین رشته نیاز دارید. سپس باید یکسری آموزشهای اجباری دیده و آزمون بدهید تا در این زمینه گواهی بگیرید. طی کردن این پروسه طولانی مزایای خاص خود را دارد. همچنین معماران منظر در کانادا از درآمدی بالاتر از میانگین جامعه برخوردار هستند و به طور متوسط درآمدی بین 80 تا 100 هزار دلار کانادا در سال دارند.

ایالات متحده
ایالات متحده آمریکا نیز مثل کانادا، در برگیرنده مناظر زیبا و همچنین تنوع جغرافیایی است. وجود طیف وسیع پروژه های منظر، از پروژه های صنعتی نظیر پروژه هایلاین در نیویورک گرفته تا فضاهای طبیعی نظیر پارک ملی یوزمیت در کالیفرنیا نشان دهنده آن است که ایالات متحده آمریکا موطن مناسبی برای معماران منظر و همچنین طراحان فضای سبز است. با وجود موسسات آموزشی که ارائه دهنده آموزش عالی هستند، بی تردید ایالات متحده آمریکا محل مناسبی برای کار معماران منظر با میانگین حقوق سالانه 77 هزار دلار در سال است.

استرالیا
استرالیا نیز کشور دیگری است که کار کردن در آن به عنوان معمار منظر، درآمد بالایی را برای متخصصین حرفه به همراه دارد. فارغ از نوع تخصص افراد در زمینه معماری منظر، میزان حقوق در استرالیا بالاتر از میانگین است. با میانگین حقوق سالانه بین 42 تا 84.5 هزار دلار در سال می توانید در استرالیا به راحتی زندگی کنید. همچنین اقلیم مساعد استرالیا، معماران منظر را قادر خواهد ساخت که با طیف وسیع و متنوعی از گیاهان جهان کار کنند.

امارات متحده عربی
دوبی واقع در امارات متحده عربی، مملو از شاهکارهای معماری و مهندسی و همچنین آثار شگفت انگیزی در زمینه معماری منظر است. بخشی از آن به این دلیل است که سرعت پیشرفت در این کشور بسیار فراتر از منابع طبیعی موجود آن است، به طوری که به افراد صاحب نام در زمینه های مختلف از جمله معماری منظر، هزینه های مالی بالایی می پردازد. با حقوق سالانه میانگین 216 تا  264 هزار دلار در سال معماران منظر در دوبی می توانند به درآمد بالای خود ببالند.

سنگاپور
در میان بسیاری از کشورهای آسیایی که حقوق پایینی به معماران منظر پرداخت می کنند، سنگاپور یک استثناء به حساب می آید. سنگاپور به عنوان یک کشور پیشرفته در زمینه تکنولوژی، بسیاری از پروژه های تاثیرگذار معماری منظر را به نمایش می گذارد. همچنین میزان حقوق سالانه معماران منظر در این کشور میزان معقولی است و به طور متوسط 78 هزار دلار در سال است.

سوئیس
کشور سوئیس با دارا بودن زیباترین مناظر طبیعی جهان، زمینه های کاری فراوانی برای نگهداری، مدیریت و طراحی این مناظر در قالب پروژه های معماری منظر دارد. بنابراین قطعاً معماران منظر قادر به دریافت حق الزحمه بالا در این کشور خواهند بود. به طور میانگین هر معمار منظر در سوئیس درآمد سالانه ای معادل 61 هزار فرانک سوئیس دارد.

انگلستان
انگلیس یکی از کشورهایی است که برای معماران منظر قانون و مقررات وضع می کند. در واقع برای دریافت مدرک در این زمینه باید عضو موسسه معماری منظر شوید. وضع این قوانین ضمن ایجاد رقابت، به درآمدها ثبات می بخشد. طبق گزارش موسسه معماری منظر رایج ترین و معمول ترین میزان درآمد سالانه برای معماران منظر در این کشور بین 30 تا 40 هزار پوند در سال است.

آلمان
آلمان از دیگر کشورهای اروپایی است که حق الزحمه آبرومندانه ای برای معماران منظر در نظر می گیرد درآمد سالانه 32.5 هزار یورو درآمد نسبتاً مناسبی است که فرصت برخورداری از یک زندگی راحت را برای متخصصین این رشته فراهم می کند. این میزان حقوق (حداقل در استانداردهای آمریکای شمالی) بالاتر از میانگین ارزیابی شده است. در واقع این میزان درآمد برای یکسال بسیار مناسب است. درآمد بالای این حرفه در آلمان دلیل اصلی حضور بسیاری از معماران منظر و همچنین تعدد پروژه های معماری منظر در داخل مرزهای این کشور است.

چین
چین کشوری است که زندگی در آن نسبتاً ارزان است. بنابراین پایین تر بودن درآمد سالانه در این کشور نسبت به بقیه نقاط جهان بدان معنا نیست که افراد با این میزان درآمد قادر به تقبل هزینه ها برای زندگی در چین نخواهند بود. چرا که بسیاری از ضروریات زندگی و همچنین تکنولوژیها در این کشور ارزان هستند. افراد بیگانه ای که به چین سفر می کنند، تمایل دارند درآمد سالانه بالاتری داشته باشند که این میزان به طور میانگین برای یک معمار منظر بین 108 تا 324 یوان چین است. حتی اگر میزان درآمد سالیانه در چین به اندازه سایر نقاط جهان نباشد، این موضوع غیر قابل انکار است که چین ارائه دهنده مشهورترین پروژه های معماری منظر در جهان است.

معماران منظر در سراسر جهان، درآمد سالانه بالایی دارند. اما کشورهایی که در اینجا ذکر شدند از لحاظ برتری میزان درآمد سالانه نسبت به هزینه های زندگی در بالاترین بخش لیست قرار دارند. با توجه به رشد سریع حرفه و اهمیت آن که به دلیل افزایش آگاهی نسبت به مسائل زیست محیطی نیز بوده است، معماران منظر در سراسر جهان قادر خواهند بود حق الزحمه بالاتری را با گذشت زمان دریافت کنند.

منبع: +

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *