جستجو
Close this search box.

رقابت ایده پردازی طراحی نمای نسل آینده

چالش طراحی این مسابقه، رقابت در زمینه خلق ایده برای نمای نسل آینده ساختمانی است که بتواند نقش مهمی در بهبود سلامت و آسایش کارمندان و نسل آینده ایفا کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

چالش طراحی مجله Metals in Construction برای سال 2018 رقابتی در زمینه خلق ایده هایی برای سیستم نمای نسل آینده ساختمانی است که بتواند نقش مهمی در بهبود سلامت و آسایش کارمندان ایفا کند. این رقابت ایده پردازی بر اساس این فلسفه بنا شده که نمای قرن 21 باید انطباق پذیر باشد و به نیازهای انسانی به خصوص در محل کار پاسخ دهد. محققانی که ورای ابعاد زیبایی شناسی محیط کار و برای بررسی عوامل کل‌ گرایانه به پژوهش می پردازند، به ما می آموزند که کیفیت هوا و آب، کنترل حرارتی و به ویژه دسترسی بصری به محیط های خارجی، می تواند به طور مستقیم به بهبود سلامت کارکنان منجر شود. این بهبود سلامتی منجر به افزایش بهره‌ وری و همچنین کمک به رفع استرس و خستگی ذهنی می شود. تا سال 2025، 75 درصد از جمعیت فعال جهان از نسل هزاره (نسل وای) تشکیل خواهد شد. نسلی که نسبت به نسلهای پیشین، سبکهای کاری و ترجیحات متفاوتی را به نمایش می گذارند که نیاز به محیط کاری سالم و گیرا جزئی از آن است. بر همین اساس سازمانها باید آماده‌ ی ارایه ویژگیهای طراحی ساختمان “سالم” و دیگر امکانات ضروری برای جذب و حفظ بلندپروازترین و ماهرترین کارمندان در عرصه تکنولوژی باشند.
رقابت ایده پردازی طراحی نمای نسل آیندهاین دستورالعمل طراحی معماران و مهندسین، اعم از دانشجویان و متخصصان را فرا می خواند تا این مسئله واقعی را با توجه به نسل بعدی دیواره های ساختمانی مورد ملاحظه قرار دهند. سیستم نما چه نقشی در شاداب سازی و سالم سازی کارکنان ایفا می کند؟ تحقیقات نشان می دهد که تندرستی کارکنان، به میزان زیادی نتیجه وجود ارتباط میان اشخاص حاضر در فضای داخلی یک ساختمان با دنیای بیرون است. مجله  Metals in Construction در چالش طراحی سال 2018 خود، از شما برای در نظر گرفتن طراحی یک دیوار پیرامونی عملکردی، به نحوی که این ارتباط را مورد بررسی قرار دهد، دعوت می کند.

چالش شما

تجسم یک سیستم دیوار پرده ای پیشرفته برای یک برج اداری فرضی 30 طبقه که در یک سایت ساحلی با وسعت 115 مترمربع جانمایی شده و در خیابان 500 Kent در قلب مرکز توسعه فناوری بروکلین قرار دارد. طرحهای ارائه شده باید نشان دهندۀ استفاده از عناصر طراحی نوآورانه ای باشد که برای نمایش قابلیت منحصربفرد نما در اتصال افراد حاضر در داخل ساختمان به محیط های طبیعی با استفاده از دسترسی بصری، به کار رفته اند. طرحها همچنین باید به وضوح الزامات مربوط به حفظ رطوبت معمول، عملکرد حرارتی، تضعیف صوت و ایمنی در برابر آتش را برآورده سازند. استفاده از مواد با دوام با عمر طولانی تر و نیز مصالح تولید شده با انتشار کربن کمتر در قضاوت طرح در نظر گرفته خواهد شد. با این حال هدف اصلی این چالش ارتقای رضایت، تعامل و بهره وری کارکنان از طریق طراحی نما است.

هزینه

هزینه شرکت در مسابقه در صورت ثبت نام پیش از تاریخ 1 نوامبر 2017 (10 آبان 96) برای دانشجویان 100 دلار و برای تیمهای حرفه ای و افراد دیگر 125 دلار است. پس از این تاریخ هزینه ورودی به 125 دلار برای دانشجویان و 150 دلار برای افراد حرفه ای تغییر خواهد کرد.

مهلت نهایی شرکت در مسابقه

همه مراحل ثبت نام و ارسال باید تا تاریخ 1 فوریه  2018 (12 بهمن 96) و ساعت 11:59 بعد از ظهر انجام پذیرد. پس از ثبت نام از طریق سایت مسابقه، افراد و اعضای تیمها می توانند تا اتمام مهلت ثبت نام، در صورت نیاز هر چند بار وارد حساب کاربری خود شده و اطلاعات خود را اصلاح نمایند.

جوایز

یک جایزه 15،000 دلاری در تاریخ 23 فوریه 2018 (4 اسفند 96) در کنفرانسی در نیویورک به طرح برگزیده اهدا خواهد شد. در کنار برنده (برندگان) حداکثر تا 10 طرح ممتاز برای نمایش و بحث در کنفرانس برگزیده خواهند شد. برنده مسابقه و 5 طرح نهایی برگزیده در مجله و صفحه مجازی آن انتشار خواهند یافت. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مسابقه می توانید به وبسایت آن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *