جستجو
Close this search box.

هرم شیشه ای بزرگ لوور، برنده جایزه 25 سال پایداری AIA

هرم شیشه ای لوور که رقیبی برای برج ایفل است، جایزه AIA را برد. این جایزه به پروژه هایی تعلق می گیرد که علی رغم گذشت 25 تا 35 سال، همچنان پایدار باقی بمانند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

انستیتوی معماری آمریکا (AIA) فاز اول موزه بزرگ لوور را به عنوان دریافت کننده جایزه مسابقه AIA انتخاب نموده است. پروژه ای که به وسیله I.M. Pei و شرکت معماری وی – Pei Cobb Freed & Partners – طراحی شده است. پروژه به علت وجود هرمی با بلندای حدود 22 متر از شیشه و استیل مورد توجه قرار گرفته است که بر اساس اظهار نظر AIA، اکنون به عنوان رقیبی برای برج ایفل به عنوان یکی از شاخص ترین نشانه های فرانسه به شمار می رود. این جایزه هر ساله به پروژه هایی تعلق می گیرد که به علت تجسم بی نظیر معمارانه خود، علی رغم گذشت 25 الی 35 سال، همچنان پایدار باقی بمانند.

هرم شیشه ای بزرگ لوور، برنده جایزه 25 سال پایداری AIA

طبق اظهار نظر AIA، پروژه به علت تلاشهای رئیس جمهور وقت، فرانسیس میتراند، در مدرن کردن بنای لوور در اوایل دهه 1980 میلادی، نقش داشته است. این پروژه که در ابتدا به عنوان ورودی اصلی موزه لوور فرانسه پیشنهاد شد، مورد برخورد خصمانه ای قرار گرفت و آنرا توهینی مدرن تلقی کردند. هِرمِ Pei، مجموعه قصر با 800 سال قدمتِ را به فضایی مدرن تبدیل کرد و در عین حال موزه را برای جمعیت بیشتری قابل دسترسنمود. برای اجرای پروژه Pei، حساسیتهای فرهنگی، تیزبینی های سیاسی، خلاقیت و مهارتهای حفظ و نگهداری بنا به طور وسیعی درهم آمیخته شد. این پروژه به عنوان پروژه برگزیده، آوریل امسال در کنوانسیون ملی AIA در اورلاندو معرفی شد.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *