جستجو
Close this search box.

تلفیق سبک سنتی و معاصر با طراحی منظر باغ – هتل مجلل 137 ستونه

هتل مجللی در تایلند، سبک معماری قرن نوزدهمی این کشور را با سبک معاصر تلفیق کرده است. این هتل شامل دیوار سبز بلند 15 متری، استخر نیلوفر آبی و بالکن چایی است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

هتل مجللی با سبک معماری تایلندی قرن نوزدهم، خانه ای با 137 ستون است که سبک معاصر را با کلاسیک تلفیق می کند. این بنا که سابقاً با عنوان “بان دام” (خانه سیاه) شناخته می شد و بازسازی اش در سال 2011 کامل شد، شامل دیوار سبز بلند 15 متری، استخر نیلوفر آبی و بالکن چایی است. نمی توان تصور کرد که این هتل درست کنار یک شهر شلوغ و پیشرفته باشد. یک هتل کوچک تنها با 30 اتاق، چیزی متفاوت از آنچه در آنسوی دیوارها – یک بازار بزرگ و خیابانهای شلوغ – اتفاق می افتد را ارائه می دهد. با محلهای اقامت مجلل، مناظر زیاد، طراحی و خدمات مورد تمجید قرار گرفته، به نظر می رسد خانه 137 ستونی، طرح کاملی باشد که توسط معماران Habita طراحی شده است.
هتل حتی به محصولات محلی هم علاقه نشان می دهد، سر باغبان، میوه ها و سبزیجاتی که در غذاخوری هتل استفاده می شود را پرورش می دهد. با تمام این عناصر ، خانه 137 ستونی تنها یک هتل زیبا برای بازدید نیست، بلکه چشم انداز زیبایی نیز هست. استخر نیلوفر آبی بر ویژگی باغ سنتی تایلندی تاکید دارد، در حالی که سطوح انعکاسی به عنوان مفهومی از روشنایی و طرح معاصر مطرح هستند.

تلفیق سبک سنتی و معاصر با طراحی منظر باغ - هتل مجلل 137 ستونه

تاریخچه مختصر

خانه 137 ستونی در چیانگ های در طول رود خانه هاپینگ در 400 مایلی شمال غربی بانکوک قرار گرفته است. در اصل چیانگ مای، در سال 1296 به عنوان مرکز پادشاهی لانا تاسیس شد. در طول قرنها مالکیت چیانگ مای چندین بار تغییر کرده است، اما هم اکنون بخشی از تایلند است و در حال حاضر “پایتخت شمال” و در جایگاه دوم پس از بانکوک قرار دارد.
این تاریخچه برای خانه 137 ستونی مهم است، طرح از گذشته اش چندان دور نشده است و با خانه چوبی سنتی اش که به اوایل دهه 1900 بر می گردد و زندگی گیاهی اش که حفظ شده بود، گذشته را در آغوش می گیرد. مالکان خانه چوبی بزرگ شامل افراد خانواده سلطنتی و سرمایه گذاران هستند. اکنون می توان به صورت موقت در فرهنگ و تاریخ این خانه زندگی کرد.

جزئیات باغ هتل

این چشم انداز دارای جزئیاتی است. یکی از مزایای هتل، درختان قدیمی تاریخی است که از قبل در این مکان وجود داشته اند. درختان قدیمی احساس قدمت را به ما می دهند در حالی که خانه های بازسازی شده زندگی جدید را احیاء می کنند.
خانه اصلی باز سازی شده در محوطه به طور عمودی به سمت بالا و بر روی پایه های چوبی بازسازی شده است. خانه اصلی چوبی بوده و تقریباً همه اتاقهایش در پشت محوطه طراحی شده تا آنرا از دنیای خارج محصور کند. این موضوع به ویژه در دیوار سبز عظیمش در جلوی استخر و خروجی اصلی محوطه نشستن دیده می شود.

تلفیق سبک سنتی و معاصر با طراحی منظر باغ - هتل مجلل 137 ستونه

این محصور شدگی به محوطه اجازه می دهد نسبت به دنیای خارج، شخصی و منحصربفرد باشد. مهمانان بی درنگ می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند یا در محوطه های مخفی باغ تنها باشند. همچنین جزئیات کوچک شامل درونمایه و علائم تایلندی نیز در معماری آن دیده می شوند. توجه فوق العاده ای به جزئیات در این هتل شده است و مهمانان برای تجربه این جزئیات به هتل می آیند.
پروژه خانه 137 ستونی طرحی است که به طور باشکوهی سبک قدیمی و جدید را ترکیب می کند. دیدن منظری با حفظ فرهنگ آن و با افزودن بر غنای آن الهام بخش است. هر مکان شخصیت و داستان قدیمی خودش را دارد و طرحهای خاص محوطه ها، جذابیت را به دنیای ما می افزاید.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *