جستجو
Close this search box.

پروژه وان کانال (One Canal)، مامن مجللی برای اهالی بوستون

پروژه وان کانال با ترکیب باغ و استخر روی بام و چشم اندازی از بوستون، محل مناسبی برای زندگی آپارتمانی ارائه داده که برای معماران منظر الهام بخش است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

اساساً شهرهای بزرگ با ساختمانهای بلند و چشمگیر، مراکز تجاری و آموزشی، امکانات صنعتی، مراکز خرید و سایر نواحی شهری گوناگون توصیف می ­شوند. وقتی صحبت از زندگی مسکونی به میان می ­آید، بسیاری از این شهرها اقامتگاههای بسیار مجلل و لوکس را ارائه می ­دهند که بوستون نیز از این قائده مستثنی نیست. بوستون مرکز ایالت ماساچوست در منطقه شمال شرقی ایالت متحده است. پارک خطی مشهور این شهر به نام سبز راه رز فیتزجرالد کندی (Rose Fitzgerald Kennedy Greenway)، مناظر جالب و نیز مکانهایی همچون پروژه وان کانال را برای سکونت دارد.
این پروژه بر روی بخشی از منطقه تاریخی بولفینچ تراینگل (Bulfinch Triangle) واقع شده است. این بنا نه تنها دارای ساختار مدرنی است، بلکه موقعیت آن نیز اهمیت دارد. این ساختمان سه شاهراه ترافیکی عمده و حیاتی که به عناوین شریان مرکزی (Central Artery)، خطوط نارنجی (Orange Line) و خطوط سبز (Green Line) شناخته می ­شوند را به هم متصل می­ کند. بنابراین، وان کانال به تمام معنی ساختار قابل توجه و جذابی ارائه می دهد که فوق مدرن و بسیار جامع است. دوازده طبقه بلند این بنا، شامل 310 آپارتمان مجلل و لوکس و انواع متنوعی از فضاهای باز عمومی است و به گونه­ای تزیین شده که نمی ­توان به آن بی توجه بود.

حمایت از زندگی در گرمای منطقه شهری

با در نظر داشتن گنجایش و هزینه ها، وان کانال امکانات بسیاری برای ساکنان و بازدیدکنندگان دارد. این پروژه با فضایی وسیع که برای اهداف اقامتی و خرده فروشی در نظر گرفته شده، تصوری خیره کننده از تجمل را ایجاد می­ کند. از طبقه همکف تا طبقه دوازدهم همه چیز به دقت برنامه ­ریزی شده است، به همین دلیل ساختار فضایی آن از پتانسیل بالایی برخوردار است. بر اساس گفته طراحان ساختمان، ورودی مجموعه به گونه ای سازماندهی شد که از لحاظ بصری و تاریخی جاری بودن کانال در محل فعلی سایت را یادآور می شود.
این موضوع واقعیتی مهم را نشان می­ دهد که اگر چیزی به شیوه معاصر ساخته می­ شود به این معنی نیست که باید تاریخ و گذشته را به فراموشی سپرد. علاوه بر این، با استفاده از جدیدترین فناوری، پروژه در طبقات دوم و سوم، به تمام امکاناتی مورد نیاز برای سلامت و عملکرد مردم مجهز شده است. این امکانات شامل تعداد زیادی پارکینگ موردنیاز، مرکز تناسب اندام، فضاهای اجاره ای و سایر امکاناتی است که از ساکنین در برابر گرمای موجود در نواحی شهری محافظت می ­کند.
پروژه وان کانال (One Canal)، مامن مجللی برای اهالی بوستوندر نهایت همانطور که اشاره شد این 310 واحد آپارتمانی از این نقطه شروع تا پایان آن بر روی بام، بلوکی مجلل و مهیج را شکل می ­دهند که نمونه ای از مدرن ترین و با سلیقه ترین طراحیهای منظر را نمایان می­ کنند. گروه طراحی کوپلی وولف، طراحی منظری برای خیابان، تسهیلاتی به شکل عرشه در طبقه سوم و استخری در پشت بام در نظر گرفتند.

نمایش طبیعت

“تسهیلات عرشه بام” که توسط طراحان نامگذاری شده، طیف گسترده ای از امکانات لازم برای لذت بردن از فضا را در بر دارد. گوشه های منحنی که با خرپشته های موج دار ترکیب شده اند، چشم اندازهای طبیعی ایجاد می ­کنند که برای تمدد اعصاب و ایجاد جوی آرام و راحت نیازمند است. طراحان با استفاده از گیاهان تزیینی انبوه و گلهای دائمی، تصوری فضایی که اغلب بر روی سطح زمین دیده نمی­ شود را ایجاد کرده اند.
پیرو این ترکیب پرپیچ و خم، تسهیلات عرشه بام، با خرپشته­ هایی که مانند تپه های پوشیده از چمن هستند، شکل گرفته و بوی طبیعت را به مشام ساکنین می رساند. این تکه زمینهای سبز به وسیله گیاهانی با شکلها، اندازه ها، ارتفاعها و گونه ­های مختلف، پویایی و طراوت را به منطقه مسکونی می­ آورند. فضایی که برای لذت بردن در نظر گرفته شده است با احاطه شدن توسط اینچنین منظری می ­تواند به شکوفایی برسد. گوشه های دنج خصوصی با نورپردازی مزین به صندلیهای جذاب و راحت، محل مناسبی برای خوردن قهوه صبحگاهی یا نوشیدنی های عصرانه ایجاد می­ کند.
پروژه وان کانال (One Canal)، مامن مجللی برای اهالی بوستونطراحان یک دیوار سفارشی که از مواد چوبی بازیافت شده ساخته شده است را برای ایجاد چشم اندازی لذتبخش به فضا اضافه کرده اند. خطوط افقی این دیوار کنتراست ملایمی با اشکال طبیعی منظر ایجاد می ­کند. همچنین این قطعه با نحوه استفاده از مواد طبیعی تناسب و هماهنگی دارد، به طوری که بیشتر مبلمان از چوب ساخته شده است.

استخر تراس روی سطح بام

بخش خیره کننده دیگر در پروژه وان کانال، تراس استخر آن است که بر روی بام واقع شده است. می توان گفت که اکثریت مردم به شدت به سمت استخرها و سایر عناصر آبی کشیده می­ شوند، بنابراین اجرای چنین ترکیبی کاملاً رضایت بخش بوده است. این استخر با داشتن چشم اندازی مهیج رو به شهر، بر روی سکوی مرتفعی قرار گرفته که با 6 پله چوبی قابل دسترسی است. ایده طراحان برای استفاده از مواد چوبی به این سطح نیز انتقال یافته است.
با گذراندن تقریباً نیمی از سکو، استخر شنا با دو ایوان آفتابگیر نیم گرد احاطه شده، به گونه ای که انواع مختلفی از نشیمنگاه در هر یک از این ایوانها قرار گرفته است. در گوشه ای از آن ایوانهای آفتابگیر و در کنار دیواری که برای نمایش فیلم وجود دارد، یک کلاه فرنگی با طراحی معاصر ساخته شده که توجه ها را به خود جلب می کند. در پایان، کل این تراس به دقت و به گونه ای حرفه ای با نورپردازی منظری مجهز شده است که خصوصاً در شب روح منحصربفردی به فضا می­ دهد. با استفاده از نمای گیاهی مشابه طبقه سوم، خیال پردازی درخشان طراحان به وسیله این استخر بر روی سطح بام به واقعیت تبدیل شده است.

لبه بیرونی

خرپشته­ های منظر پروژه و تپه های پوشیده از چمن، تنها بر روی لبه داخلی دیوار اجرا نشده اند. آنچه که این پروژه را منحصربفرد می کند، کمربند سبزی است که در لبه ­های بیرونی طبقات شکل گرفته است. لبه های بیرونی با تکثیر فرمهای طبیعی و نگهداری گیاهان بومی قطعاً چشم انداز منظر طبیعی را تقویت می­ کند. پروژه وان کانال با ترکیب تمام این عناصر و چشم اندازی از بوستون از بالا، محل مناسبی برای زندگی آپارتمانی ارائه می­ دهد. برای گروه طراحی کوپلی وولف این پروژه قطعاً یک پیروزی بزرگ محسوب می ­شود. اجرای یک پروژه برای شهری با تراکم بالا یک چالش است. اینگونه از پروژه ها باید مورد ستایش قرار گیرند. به این دلیل که مامنی را به ساکنین ارائه داده و برای معماران منظر الهام بخش هستند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *