جستجو
Close this search box.

نوسازی منطقه قدیمی شهر تروا

در شهر تروا در فرانسه با بکارگیری کانال به عنوان المان اصلی جاذبه، تغییراتی در تمام مرکز شهر به وجود آمده و منطقه­ قدیمی شهر به طور کامل نوسازی شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

منطقه­ قدیمی شهر تروای فرانسه به طور کامل نوسازی شده است. همه­ چیز با پروژه پارکینگ زیرزمینی که قرار بود در میدان آزادی ساخته شود، آغاز شد. با بکارگیری کانال تروا به عنوان المان اصلی جاذبه، تغییراتی در تمام مرکز شهر به وجود آمد. این پروژه در سال 2012 با موفقیت تکمیل شد. هنگامی که پارکینگ زیرزمینی آماده­ ساخت بود، مدیران پروژه متوجه شدند که مرکز شهر قابلیتهای زیادی از حیث جاذبه­­ های بصری دارد. آنها ساختمانها و باغها­ را در نظر گرفتند و توجه خود را به سمت کانال معطوف کردند. بدین ­ترتیب، جرقه­ ایده­ تبدیل میدان آزادی و کانال Seine به کانون توجه زده شد.

فرصتی برای شهر تروا

این بهترین فرصت برای نشان دادن ارزش مرکز شهر، با ساختمانهای زیبایش بود. همچنین بهترین فرصت برای بازسازی حضور آب در منطقه بود. میدان آزادی با افزودن باریکه­80  متری آب به همراه ایجاد نورپردازی با شکوه اصلاح شد.
نوسازی منطقه قدیمی شهر تروا

دیواره­ ها و کانال تروا

منطقه ­ای که در آن کانال تروا (کانال Seine) واقع شده است، منطقه ­ای مملو از میراث ارزشمند تاریخی است. ایده­ پشت این بخش پروژه، بازگرداندن ارزش این منطقه قدیمی بود که به عابران پیاده اجازه می­داد، نه تنها از کانال آبی تاریخی بلکه از بسیاری از ساختمانهای جذاب در این منطقه، از جمله ساختمانهای کلیسای جامع و تئاتر لذت ببرند. این محیط به منطقه­ ای برای بزرگداشت تاریخ، فرهنگ و آرامش تبدیل شده است.

ترکیب با اجزاء تاریخی

کانال تروا یکی از مهمترین المانهای شهر است و این پروژه فرصتی به­ وجود آورد تا بار دیگر مورد توجه قرار گیرد. ایده­ کار همزمان بر روی میدان آزادی بر این اساس بود که نیاز به ایجاد فضایی جدید که در آن المانهای تاریخی می ­توانند با هم ترکیب شوند و منظره­ جدید ایجاد شود، وجود داشت.

مصالح و پرسپکتیوهای به­ کار رفته در کانال تروا

به منظور مرمت و بازسازی کانال تروا از چندین نوع مصالح استفاده شد. استفاده از سنگهای طبیعی برای پیاده ­روها، ظاهری زیبا و در عین حال تاریخی را به­ وجود آورد. سواحل با بکارگیری مصالح عالی و ایده ­های طراحی تی اِن پلاس و معماران خوش­ذوق و مستعدش ساخته شده بودند. برای پوشش گیاهی، از بین گزینه های متنوع، توری (Lagerstroemia)، شمشاد جنگلی (Buxus sempervirens) و افرای عاشق (Acer ginnala) انتخاب شدند.
نوسازی منطقه قدیمی شهر تروانیاز مبرمی به احیای کیفیت زمین احساس می شد. به همین دلیل از سنگهای طبیعی برای پیاده ­رو­ها استفاده شد. این انتخاب تصادفی نبود. این مصالح از قبل در منطقه استفاده شده بود و ترکیب آنها بسیار عالی شد. معماران خوش­ذوق موفق شدند با ایجاد سایه ­بانهایی بر روی آبراه، این منطقه را به محلی مملو از تاریخ و آرامش تبدیل کنند.

گیاهان سبز به جذابیت تاریخی کانال تروا می­افزاید

از آنجا که قرار بود این منطقه­ یک استراحتگاه باشد، تعجبی نیست که درختان در امتداد ساحل کاشته شوند. به­ علاوه، با توجه به هدف ساخت محیطی مناسب برای عبور و مرور و استراحت، افزودن سکویی طویل با ساختار چوبی، سرشار از نبوغ بود. گیاهان همیشه سبز با درختچه ­های همیشه بهار، هارمونی خوبی دارند و این مکان را تبدیل به استراحتگاهی ایده ­آل کرده‌ اند. گیاهان سبز دلربا شامل گیاهان چند ساله؛ بازدید­کنندگان را  با رنگهای مختلف خود در هر فصل، از بهار تا پاییز، جذب می­ کنند.
در نهایت، احیای منطقه قدیمی با جلوگیری از ترافیک ماشینها و ترویج رفت و آمد عابران ­پیاده در امتداد قسمتهای خاصی از سواحل امکانپذیر شده است. در طول شب، نمای ساختمانهای قدیمی که با نورهای ملایم تزیین شده­­ اند و افزون بر این فواره­ فلزی و توالی نورهای متغیر آن، زیبایی و نظم منطقه­­ را بیشتر نمایان می ­سازد و این یکی از موفق ترین پروژه ­های نوسازی شهری را نشان می دهد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *