جستجو
Close this search box.

میدان هایی با طراحی الهام گرفته از تخیلات

در این مطلب در کنار معرفی ده میدان برتر ، به شما اطلاعاتی می دهیم که نظریه های معمول برای چگونگی عملکرد یک میدان عمومی را به چالش می کشد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

مدتها پیش، وب سایت LAN، ده میدان برتر جهان با مضمونی سنتی تر و ده میدان برتر مدرن به شکل میدانهای عمومی شهری را معرفی کرد. این میدانها مشهورترین های گونه خود هستند. در این مطلب در کنار معرفی ده میدان برتر معرفی شده توسط وب سایت LAN، به شما اطلاعاتی می دهیم که نظریه های معمول برای چگونگی عملکرد یک میدان عمومی را به چالش می کشد.
میدانهای شهری برای مردم و برای نشستن و بازتاب گرفتن آنها ایجاد شده اند، تا مردم در طول آن حرکت کنند و در آنجا سرگرم باشند. این فضاها باید از مردم الهام و روح بگیرند. در این مطلب ده میدان معرفی می شوند که اینکار را انجام می دهند.

میدان رژه، دانشگاه هنر، لندن

این میدان در سال 2008 به یک گالری بدون دیوار تغییر شکل یافت. گروه طراحی (Planet Earth) طراحی با ساده ترین و کمترین راه حلها را انجام داد. کاهش ندادن میزان نمایشهای اجرا شده در میدان، شبکه هندسی خطوط و چراغهای فولادی، هنوز هم یک هنرمندی ماهرانه در طول روز و بازی خلاقانه ای در شب است.

میدان هایی با طراحی الهام گرفته از تخیلات

میدان عمومی اوسکادی (Euskadi)، بیلبائو، اسپانیا

شکل ارگانیک این میدان تا حدى یادبودی از یک دریاچه است، جایی که یک مکان آرام بخش برای پیاده روی در یک چهارراه شلوغ را پیشنهاد می کند. سه “پارک جیبی” نیز در اطراف میدان به شکل ویژه ای طراحی شده اند. برای ایجاد شادی، پیشرفت و تجربه، نیمکتهایی از لاستیکهای بازیافت شده در رنگهای روشن ساخته شده است.

طرح ایداباشی (Iidabashi)، توکیو، ژاپن

ایده “درخت زمان” با این حال که مداخله کمی دارد، در سکونتگاه های فوجیمی چیودا-کو تاثیر زیادی داشته است. این پروژه تاریخ مهم منطقه را از طریق کلمات و عکسهای کنده کاری شده در سطوح اطراف درخت کافو و در سه بازه زمانی به تصویر می کشد؛ تاریخ منطقه، تاریخ توکیو و تاریخ رابطه مردم با طبیعت محلی.

میدان هایی با طراحی الهام گرفته از تخیلات

پنینسولا (Peninsula) در Burswood،Perth، استرالیا

این میدان اصلی، بخشی از یک زنجیره توسعه کامل پنج فضا است که رود Swan  در Perth را به مرکز شهر وصل می کند. شکل منحصربفرد سطوح با رنگهای پویا و پر جنب و جوش – از نورپردازی گرفته تا نیمکتها – میدان مرکزی را به فضایی شاد برای زندگی تبدیل کرده است.
اشکال هندسی این میدان عامل قوی وحدت و یگانگی در داخل پروژه را نشان می دهد. در طول طرح بر اثر یک اتصال شگفت انگیز با منظری سبز  و آبی و منظری سخت، کشش های فضایی جدیدی تعریف شده است.

میدان هایی با طراحی الهام گرفته از تخیلات

فضاهای شهری Torre Pacheco، اسپانیا

گروه معماری Martín Lejarraga همانند پروژه سوپرکیلن در کپنهاگ، مفهوم یک میدان عمومی و پارک را دوباره تفسیر کرده است. مکان نگاری موجود با استفاده از یک مخزن به شکل U برای اینکه برای یک سری از فضاهای خلاقانه را درست کند، از باغچه فلورا تا یک اتاق مطالعه بیرونی، تغییر شکل داده است.

پل و میدان شهری Marsupial، میلواکی، Wisconsin، آمریکا

این جواهر کوچک به این دلیل مشمول در این لیست قرار داده شده است که مفهوم میدان عمومی را به چالش می کشد.  La Dallman یک منطقه نا امن را به یک فضای شهری برای فستیوالها و جشنها تبدیل کرده است. آنها یک میدان شهری را در زیر یک پل به وجود آوردند که ساده و لطیف است. نورپردازی زیر نیمکتها، سایت را به راهنمایی برای همسایگان محلی تبدیل کرده است.

GENK C-m!ne، جنک، بلژیک

این پروژه حتی با یک اسم نسبتاً تخیلی همراه است. سطح سنگ سیاهی که روی یک فضای معدن ذغال سنگ قرار گرفته است، به تاریخ طلای سیاه معدن اشاره می کند. دو محور قدیمی معدن که در شب روشن شده اند، یک صحنه ترسناک ولی الهام بخش را می سازند. نیمکتهای قابل حمل با نورپردازی قرمز رنگ هیجان و تخیل را فریاد می زنند.

میدان هایی با طراحی الهام گرفته از تخیلات

میدان کانال بزرگ، Dublin، ایرلند

شوارتز این محدوده را در امتداد خطوط یک فرش قرمز و تمام درخشندگی و فریبندگی که با آن همراه است، بازسازی کرده است. پروژه توسط نوپردازی ارائه شده برای خانه چوبی و اسکله بیرون زده از آب، دارای انرژی و پویایی خاصی است. بازدیدکنندگان با المانهای شهری نصب شده مانند برخی تیرهای چراغ برق که فعالیتهای مسیر پیاده روی را روشن می کنند، ارتباط برقرار کرده اند.

میدان هایی با طراحی الهام گرفته از تخیلات

بنای یادبود، Puebla، مکزیک

شکل مواج این میدان آنرا به یک تجربه زنده و چیزی تبدیل می کند که قطعاً باعث جرقه زدن تخیل در انسان می شود. اشکال تیر چوبی مانند نیمکتهای چوبی و رشد درختان، تجربه ای از بودن در دل طبیعت را می سازد. یک کافه، اتاق بازی و گالری پایین میدان است. گروه به جای اینکه در جستجوی چالشی برای ایده یک بنای یادبود باشد، به فکر این بود که یک یادبود باید توسط شهر و مردمش به عنوان یک مکان عمومی استفاده شود. در بالای میدان، نماهایی رو به شهر دیده می شوند که در حال ایجاد یک گفتگو در میان کاربر،‌ شکل، منظر و شهر هستند.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *