جستجو
Close this search box.

مجتمع مسکونی با هدف پیاده روی خانوادگی

مجتمع مسکونی "مجموعه بالاي شهر" توسعه بين دو دنيای متفاوت است و هدف آن، ايجاد فضای دوستانه پياده روی خانوادگي در مرکز منطقه شهری مبتنی بر اتومبيلها است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

از جهات مختلف، “مجموعه بالاي شهر” به منزله توسعه بين دو دنياي متفاوت است. اين منطقه در فاصله اي كمتر از 150 متری از ايستگاه راه آهن در ناحيه فونیکس در بالاي شهر، بين يك شاهراه شلوغ تجاري و يك ناحيه مسكوني تاريخي واقع شده است. به لحاظ بافت شناسي مي توان در اين محل مرز بين خانه هاي تك خانواري و مجتمع هاي چند خانواري را مشاهده كرد. اين منطقه بخشي از شهري متكي به اتومبيل است اما به صورت فعالانه در حال حركت به سمت استفاده از حمل و نقل عمومي است. اين طرح خاكستري ده واحدی توسط یک شرکت نوپا مستقر در فونیکس به نام Ranch Mine طراحی شده است و توسط شرکت Boxwell Southwest ساخته شده است. این طرح با ايجاد هماهنگي بين محله هاي مختلف و اتصال و بازيابي عناصر گوناگون و مجتمع هاي مدرن توسعه پيدا كرد.
هدف از اين توسعه، ايجاد يك فضاي دوستانه پياده روي خانوادگي در مرکز منطقه شهري مبتنی بر اتومبيلها بوده است. نقشه سایت دو ناحيه كاملاً مشابه دارد؛ ساختمانهاي متقارن، تقريباً به اندازه ساختمانهاي تجاري به سمت غرب و جنوب هستند. هر ساختمان مشتمل بر پنج خانه شهري است كه ابعادی مشابه به خانه هاي قدیمی در سمت شرق داشته و مقیاسی مشابه محله های همسایه دارد. هر كدام از اين واحدها از طريق پياده رويي كه از ميان منطقه گلكاري شده و ديوارهاي بلوك گذاري شده مي گذرد، قابل دسترسي است كه فرصتی جهت آشنايي بيشتر همسايگان ایجاد می کند.

مجتمع مسکونی با هدف پیاده روی خانوادگی

در خصوص نحوه قرارگيري پنجره ها و اتاقها، توجه ويژه به عمل آمده تا دید به خیابان داشته باشند. واحدهاي جلويي داراي دفاتري در طبقه همكف با ورودي جداگانه هستند تا پاسخگوی تعداد فزاینده افرادي كه در خانه کار می کنند، باشند. پنجره هاي استيل که در پنجره های جلویی استفاده شده به عنوان پوسته ای فلزی به منظور ايجاد سايه تعبيه شده اند. تمامي واحدها داراي دربهاي شيشه اي كشويي هستند كه فضاي داخل را به حياط هاي اختصاصي مرتبط مي سازند تا فضای دلبازتری ایجاد شود.
در اين مجموعه، سه ماده اوليه در فرآيند توسعه به كار رفته اند؛ فولاد زنگ زده، آجرهاي نمای خشتي و گچ. فولاد زنگ زده ذهنيت استفاده از مصالح سنگين صنعتي را به سمت محله های غرب و جنوب سوق می دهد و به عنوان روكش فلزي جلوي ساختمان و حياط بكار رفته است. مرتفع ترين قسمت ساختمان در قسمت جلويي با آجرنما پوشيده شده است كه یادآور خانه خشتي نود ساله واقع در گوشه خيابان است که قديمي ترين خانه اين بلوک است. سازه هاي گچي و بلوكهاي بتني خميده ديوارها از مصالح رایج مورد استفاده در محله های اطراف ساخته شده است.
سه طبقه ساختمان بر اين مبنا طبقه بندي شده اند؛ فضاي نشيمن در طبقه اول، اتاق خوابها در طبقه دوم و فضاي آزاد در طبقه سوم. اين فضاي آزاد شامل يك بار نوشيدني است و به فضاي پوشيده بام دارای باربيكيو منتهی می شود و در واقع فضاي سرگرمي داخلي- خارجي ايده آلي ايجاد مي كند كه منظره جذاب شهر، كوهستان و آسمان بر فراز دشت را به تماشا مي گذارد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *