جستجو
Close this search box.

توسعه گذرگاه حاشیه رودخانه شیکاگو

پروژه‌ گذرگاه رودخانه شیکاگو که ابتکاری برای دستیابی دوباره به رودخانه با اهداف اکولوژیکی، تفریحی و فواید اقتصادی برای شهر بود؛ نقش آنرا تغییر داده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

شاخه‌ اصلی رودخانه شیکاگو داستانها و تاریخ دور و درازی دارد که به طرق زیادی بازتاب‌ دهنده‌ پیشینه‌ توسعه شیکاگو است. در آغاز، رودخانه با جریانی باتلاقی و پر پیچ‌ و خم، به کانالی مهندسی در راستای کمک به تحولات صنعتی شهر تبدیل‌ شده بود. بعد از تغییر مسیر مشهور رودخانه که برای ارتقاء بهداشت، مسیر جریان شاخه‌ اصلی و شاخه جنوبی تغییر یافت؛ دانیل بارنهایم، معمار و شهرساز، دیدگاه شهری جدیدی را در خصوص استفاده از خط ساحلی و پل  Wacker Driveمطرح نمود. در طی دهه‌ اخیر، با اجرای پروژه‌ گذرگاه رودخانه شیکاگو که ابتکاری برای دستیابی دوباره به رودخانه با اهداف اکولوژیکی، تفریحی و فواید اقتصادی برای شهر بود؛ نقش رودخانه تغییر نموده است.

توسعه گذرگاه حاشیه رودخانه شیکاگو

سالها پیش از این، به علت آلودگیهای شدیدی که به رودخانه وارد شده بود؛ همزیستی در کنار این رود به‌ عنوان تفرجگاهی سازگار با محیط، امری غیرممکن می ‌نمود. اما امروز آن دیدگاه تبدیل به واقعیت شده است. اخیراً بهبود کیفیت آب رود و افزایش میزان استفاده تفریحی مردم از رودخانه، نشانه‌های رشدِ زندگی در کنار رودخانه بوده که تقاضا برای تعاملات جدیدتری با ساحل رودخانه را بیشتر نموده است. بر این اساس، دپارتمان حمل ‌و نقل شیکاگو و گروه معماری Ross Barney فاز اول پروژه‌ گذرگاه ساحلی که شامل پلازای یادبود Veteran و بنای پلازای موزه Bridgehouse می ‌شد را اجرا کردند.
در سال 2012، وظیفه‌ اتمام چشم‌ انداز فاز دوم و سوم پروژه بر عهده‌ گروه ساساکی قرار گرفت. این فازها شامل طراحی شش بلوک مابین خیابان State و خیابان Lake است. برنامه‌ ریزیهای گروه طراحی بر پایه مطالعات پیشین رودخانه، ارتباط مسیر پیاده‌ رو در طول رودخانه، مابین آبگیر و محل تلاقی رودخانه را فراهم می ‌کند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *