جستجو
Close this search box.

رقابت طراحی موزه نیل باستان

هدف از مسابقه طراحی موزه نیل باستان، خلق موزه ای است که به تجربه ای اساسی برای گردشگرانی تبدیل شود که تمایل دارند چگونگی شکوفایی تمدن مصری را درک کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

نیل با بیش از 6800 کیلومتر، بلندترین رود در آفریقا است و برای قرنها، طولانی ترین رود جهان محسوب می شد. این رود که در شمال شرقی آفریقا واقع شده از 11 کشور می‌گذرد و دو شاخه  اصلی دارد؛ نیل سفید که از اوگاندا و کنیا سرچشمه گرفته و به خاطر رنگ گچی مواد رسوبی موجود در آبهای آن به این نام خوانده می شود و نیل آبی که از اتیوپی آغاز شده و منبع بخش بزرگی از آب رودخانه است.
رقابت طراحی موزه نیل باستانهدف از این رقابت – که مجری برگزاری آن گروه Arquideas است – و طراحی موزه نیل باستان در مصر توسط دانشجویان معماری و معماران جوان، خلق موزه ای است که بازدیدکنندگان را در نیل باستان غوطه ور سازد و به تجربه ای اساسی برای گردشگرانی تبدیل شود که تمایل دارند چگونگی شکوفایی تمدن مصری را درک کنند.
فضای پیشنهادی با توجه به موقعیت ممتاز خود برای بازدیدکنندگان رودخانه به توقفگاهی حتمی و مقدمه ای بر تاریخ، اسطوره شناسی و بناهای تاریخی قرار گرفته در این منطقه، تبدیل خواهد شد. یک کانون جهانی گردشگری که قادر به انتقال اهمیت نیل باستان به تاریخ بشریت است. این موزه یک فضای نمایشگاهی را فراهم خواهد کرد که مرجعی برای نیل است و با منظر تلفیق شده و تجربه ای منحصربفرد به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

جوایز

جوایز زیر به طرح های پیشنهادی که به بهترین وجه هدف رقابت را برآورده سازند، اعطا می شود:

  • رتبه اول: 3.750 یورو (معادل 16.500.000 تومان) + یک سال اشتراک رایگان مجله El Croquis  + یک سال اشتراک رایگان مجله  AV Proyectos + یک سال اشتراک رایگان مجله WA Wettbewerbe Aktuell + انتشار دیجیتال در وبسایت Plataforma Arquitectura + انتشار دیجیتال در وبسایت WA Wettbewerbe Aktuell + انتشار دیجیتال در مجله AAAA. برنده یا اعضای تیم برنده در رقابت معماری بعدی از اعضای هیئت داوران خواهند بود.
  • رتبه دوم: 1.500 یورو (معادل 6.600.000 تومان) + یک سال اشتراک رایگان مجله El Croquis + یک سال اشتراک رایگان مجله AV Proyectos  + یک سال اشتراک رایگان مجله WA Wettbewerbe Aktuell + انتشار دیجیتال در وبسایت  Plataforma Arquitectura+ انتشار دیجیتال در وبسایت Arquitectura Viva + انتشار دیجیتال در وبسایت WA Wettbewerbe Aktuell + انتشار دیجیتال در مجله AAAA.
  • رتبه سوم: 625 یورو (معادل 2.750.000 تومان) + یک سال اشتراک رایگان مجله El Croquis + یک سال اشتراک رایگان مجله AV Proyectos + یک سال اشتراک رایگان مجله WA Wettbewerbe Aktuell + انتشار دیجیتال در وبسایت Plataforma Arquitectura + انتشار دیجیتال در وبسایت Arquitectura Viva + انتشار دیجیتال در وبسایت WA Wettbewerbe Aktuell + انتشار دیجیتال در مجله AAAA.
  • جایزه ویژه Arquideas: جایزه ویژه Arquideas به مبلغ 500 یورو (معادل 2.200.000) به طرح برگزیده ی  آرای کاربران مجمع Arquideas تعلق خواهد گرفت. این طرح از میان برندگان، طرح های شایسته ی تقدیر و پروژه های نهایی انتخاب خواهد شد.
  • طرحهای شایسته تقدیر: حداکثر 5 لوح افتخار به جذاب ترین طرح ها از نظر کیفیت معماری اعطا خواهد شد و همچنین جوایزی بدین قرار به آن ها تعلق خواهد گرفت: انتشار دیجیتال در وبسایت Plataforma Arquitectura + انتشار دیجیتال در وبسایت Arquitectura Viva + انتشار دیجیتال در وبسایت WA Wettbewerbe Aktuell + انتشار دیجیتال در مجله AAAA.
شرایط شرکت در مسابقه:

هزینه ثبت نام: هزینه ثبت نام فردی: 75 یورو (330.000 تومان) و هزینه ثبت نام تیمی (از 2 تا 4 عضو): 100 یورو (440.000 تومان)
مهلت ثبت نام: از 1 جولای تا 22 سپتامبر 2017 (10 تیر تا 31 شهریور 1396)
مهلت ارسال طرح: 6 اکتبر 2017 (14 مهر 1396)
اعلام نتایج: 1 دسامبر 2017 (10 آذر 1396)

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایت و نحوه ارائه طرح می توانید به وبسایت مسابقه مراجعه کنید.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *