جستجو
Close this search box.

رقابت ایده پردازی برای مسیر ریلی آکسفورد به کمبریج

کمیته ملی زیرساخت و مشاوران مالکوم ریدینگ انگلیس، رقابتی در زمینه‌ ایده پردازی برای طرحهای ابتکاری در محور کمانی شکل بین کمبریج تا آکسفورد را برگزار می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

کمیته ملی زیرساخت و مشاوران مالکوم ریدینگ به برگزاری رقابتی در زمینه‌ ایده پردازی اقدام کرده اند، این رقابت به دنبال طرحهای ابتکاری و پیشرو برای تلفیق مکان سازی پایدار با توسعه و زیرساخت جدید است. تمرکز این مسابقه بر محور کمانی شکلی است که چهار مرکز به شدت در حال رشد و مولد بریتانیا یعنی کمبریج، میلتون کینز، نورث همپتون و آکسفورد را در بر گرفته است.
شرکت در این مسابقه دو مرحله ای آزاد بوده و شامل گروههای زیر می شود:

  • تیمهای چند رشته ای و جامع طراحان شهری
  • معماران
  • متخصصان حوزه های برنامه ریزی، سیاست گذاری و جامعه
  • طراحان منظر
  • اقتصاددانان توسعه
  • افراد دارای دانش محلی و بینش کلی

طرحهای ارسالی تیمهای بین المللی و دانشجویان نیز پذیرفته خواهد شد.
کمیته ملی زیرساخت  که در سال 2015 بنیان نهاده شد، صدای مستقل و پیشروی بریتانیا در زمینه سیاست و استراتژی زیرساخت و یک مشاور کلیدی برای دولت است. این کمیته از مزایای حمایت قوی حزبی برخوردار است. این کمیسیون پیشنهاد داده است که دولت، مرحله بعدی پروژه پیش بینی شده راه آهن شرقی – غربی و بزرگراه طرح ریزی شده آکسفورد به کمبریج را که هر دو برای برقراری ارتباط در این بخش از انگلستان برپا شده اند، اجرا نماید.
رقابت ایده پردازی برای مسیر ریلی آکسفورد به کمبریجاز طریق این رقابت، کمیسیون به دنبال یافتن ایده های آینده نگر و مبتکرانه برای گونه شناسی توسعه در کریدور کمبریج – میلتون کینز – آکسفورد است که شامل دیگر مراکز مهم مانند نورث همپتون نیز خواهد شد. ایده های ارائه شده باید چگونگی فراهم ساختن فضاهای موردنیاز این منطقه را در نظر بگیرند. برای مثال مکانهایی با کیفیت بالا که زیرساختهای پیشنهادی را تلفیق کرده و هویت این کریدور را به عنوان یک مجموعه دانش محور مجزا ارتقاء می دهند، در حالی که با ماهیت زیست محیطی و فرهنگی متمایز آن کار می کنند. جزئیات کامل این مسابقه که توسط مشاوران مالکوم ریدینگ اجرا می شود، از قبیل الزامات مربوط به  تیمها و ارائه و جزئیات قوانین، در وب سایت رقابت موجود است.
تیمهای علاقه مند به شرکت در مسابقه پیش از ارسال ایده های در حال ظهور، جزئیات تیم و اطلاعات ثبت نام از طریق ایمیل (با استفاده از قالبهای ارائه شده در وب سایت)، باید جزئیات مسابقه را در بخش search statement در وب سایت رقابت بخوانند.
مهلت نهایی ثبت نام ساعت 14:00 (به وقت انگلستان) بيست و ششم اوت 2017 (برابر با 4 شهریور 96) است. در مرحله دوم رقابت، چهار تيم منتخب، اطلاعات بيشتري دريافت کرده و ایده های خود را به چشم اندازهايی خلاقانه برای توسعه در مکانی مشخص در این کریدور ارتقاء خواهند داد. همچنین به هر یک از این چهار تیم برگزیده، 10.000 پوند (در حدود 49.000.000 میلیون تومان) برای کمک به گسترش و تکمیل ایده‌ ها تعلق خواهد گرفت.
طرحهای نهایی تولید شده توسط تیمهای منتخب در گزارش کمیسیون به دولت در اواخر سال 2017 مورد استفاده قرار خواهد گرفت و اعتبار آن به طور کامل به نویسندگان تعلق می گیرد. مهلت نهایی مرحله دوم مسابقه، اواخر ماه سپتامبر (مهر ماه) خواهد بود و تیم برگزیده رقابت در اوایل ماه نوامبر (آبان ماه) اعلام می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت مسابقه مراجعه نمایید.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *