جستجو
Close this search box.

پارک ویتانگی

طراحی سازگار با محیط زیست پارک ویتانگی و استراتژی طراحی حساس به آب به بهبود کیفیت آب کمک کرده و باعث ایجاد یک جاذبه بصری و کاربری منحصربفرد برای آن شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

ویتانگی منطقه ای است با آلودگیهای پیشین که معماری منظر پارک موجود در آن مفهوم پارک شهری را در بافت ساحلی ولینگتون بازگو می کند. این پارک نوآوری را به صورت گسترده و کاملاً پایدار در طیفی گسترده از طراحی و مهندسی نمایش می دهد. به علاوه این پارک امکانات تفریحی بسیاری دارد. ساختار آن بر اساس پنج طرح کلیدی شکل گرفته است؛ محدوده انواع فعالیتها، ایجاد تفرجگاه، همپوشانی فرهنگ و تاریخ و برنامه ریزی ای کاملاً یکپارچه شده از زیرساختهای زیست محیطی.

ویژگیهای کلیدی طراحی پارک

  • سطح بالای تفریحات گوناگون برای طیف متنوعی ازکاربران
  • طراحی پیچیده و مؤثر محیط زیست پایدار مبنی بر فضای شهری حساس به آب
  • اتصال به چهارچوب شهری واقع در سایت ساحلی
  • تقویت اجزای فیزیکی پارک با ساختن نقش برجسته های داستانی متعلق به منطقه ولینگتون که نقطه عطف میراث طبیعی و فرهنگی سایت است

بیان نقش برجسته های فرهنگی و تاریخی سایت از اولویت های طراحی است و در تمام ترکیبات فضایی و جزئیات پارک به کار برده شده است. رویکرد یکپارچگی کامل بستر سایت در ایجاد فرم پارک به صورت کاملاً واضح تاثیر گذاشته است.

پارک ویتانگی

پارک ویتانگی جاذبه ای بصری از نظر طراحی منظر ایجاد کرده است. طراحی سازگار با محیط زیست منطقه و استراتژی طراحی شهری حساس به آب، نه تنها به بهبود کیفیت آب کمک کرده بلکه باعث ایجاد یک جاذبه بصری و کاربری منحصربفرد برای این مکان شده است.

خصوصیات گنجانده شده در پارک ویتانگی

  • حفاظت از منابع آب (استفاده از روشنایی روز و تمیز کردن جویبارهای پارک، جمع آوری وتصفیه فاضلاب سطحی، برداشت فاضلاب ناشی از بارندگی برای آبیاری
  • بهبود کیفیت روان آب فاضلاب سطحی شهر بدون افزایش آلایندگی به منابع طبیعی آب
  • تنوع زیستی، کشت و استفاده از گونه های بومی منابع محلی
  • استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر نظیر باد و انرژی خورشیدی و در نتیجه کاهش گازهای گلخانه ای

روایت فرهنگی و تاریخی مرکز  توجه طراحان قرار دارد که توسط هنرمندان محلی حکاکی شده اند. این پارک از زمانی که افتتاح شده میزبان نمایشگاههای متعدد، اجرای برنامه ها و رویدادها بوده و همچنین  عرصه ای عمومی در فضای باز برای به نمایش گذاشتن هنر در ولینگتون را مهیا کرده است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *