جستجو
Close this search box.

طراحی فضای بازی کنار دریای گلینلگ مطابق با خواسته کودکان

زمینهای بازی دارای پتانسیل ایجاد فضاهای مهیج برای کودکان هستند. ویژگیهای بهترین زمینهای بازی دنیا نشان می دهد که استانداردهای اینگونه فضاها تکامل یافته است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

زمینهای بازی دارای پتانسیل ایجاد فضاهای سحرآمیز و مهیجی برای کودکان هستند. ویژگی های تعدادی از بهترین زمینهای بازی در دنیا نشان دهنده آن است که استانداردهای اینگونه فضاها برای کودکان در طی قرن ۲۱ تکامل یافته و این روند همچنان ادامه دارد.

تحقیقات ثابت کرده است که خطر کردن در بازی از سوی کودکان نتایج مفیدی به همراه دارد زیرا آنها می توانند با ریسک پذیری به تواناییهای خود پی ببرند. بازیهای طبیعی در میان والدین محبوب تر هستند. اگرچه برای پیشرفت این ایده مجبور به فکر کردن درباره عواملی همانند خلاقیت یا یک مفهوم تخیلی می باشند. علاوه بر این مواد تجدیدپذیر برای تجهیزات بازی و … یا سرگرمی عمومی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.با وجود تمام این موارد یاد شده در درکی از دلایل سختی این سطح از طراحی یکپارچه، فضای بازی کنار دریای گلینلگ به عنوان پروژه ای مطرح می تواند در پاسخگویی به این دغدغه ها برجسته باشد.

ایده های ساحلی

در ساحل این سایت از تونلی که مانند قلعه ماسه ای بسیار بزرگی است برای تحریک حس کنجکاوی کودکان بهره برده شده  و همچنین از یک گنبد شبکه ای با رنگ روشن که به صورت انتزاعی از پارچه های ساحلی شکل گرفته است نیز در آن دیده می شود. در واقع هیچ کمبودی از عناصر تخیلی در این پروژه یافت نمی شود و کاملاً مشخص است که طراحی گروه WAX در ارتباط با مفاهیم، بسیار حساب شده بوده است. این طرح از مناظر اطراف کنار دریای گلینلگ همچون عناصر یک محیط ساحلی، تاریخ و فرهنگ الهام گرفته است.

طراحی فضای بازی کنار دریای گلینلگ مطابق با خواسته کودکان

روند حرکتی و فرسایشی امواج ساحلی بر ماهیت دیوارهای تیغه ای پیش ساخته تاثیر گذاشته است که خود در برگیرنده چالشهایی همچون شیبهای غول آسا با پهنای 4 متر، دیوارهای مرتفع بالارونده و تونل ماتریکسی بوده است.

طبیعت جزر و مدی از مانگروها (از خانواده شاه پسند که بیشتر آنها دارای ریشه های در هم پیچیده و بیرون از زمین هستند) در منطقه است که از طریق بازی لمسی و حسی با شن و ماسه انعکاس یافته است و این از خصوصیات تعاملی بازی آب با ارتفاعات کنده چوبی است.ساختار و ریشه های بیرون زده درختان مانگرو در ارتفاع کنده چوبی، میانه طناب و مسیرهای حرکتی نیز منعکس شده است.منطقه بازی در اطراف دریا با یک چرخ فلک، بانوج، وسایل بازی و پوستهایی که توسط گیاهان ساحلی و سایه درختان پوشیده شده است، توسعه می یابد.

میزان ایمنی فضای بازی

ساحل مکانی است جهت ماجراجویی کودکان که خودشان آن را فضای بازی کنار دریای گلینلگ نامیده اند و با این نام شناخته شده است.این طراحی، اصولی از بازی طبیعی و مزیت فرصتهای ریسک پذیری را برای تمامی قابلیتهای کودکان ارتقاء می بخشد،این بدان معنی است که شامل فضاهایی برای کودکان معلول فیزیکی، شناختی، حسی، فکری و … نیز است.

روش پایداری

طراحان اهداف اصلی بلند مدت مبتنی بر طراحی پایدار را فراموش نکرده اند. همه درختان موجود در سایت حفظ شده و درختانی نیز جهت سایه اندازی بیشتر برای کودکان کاشته شده اند. گیاهان بومی نیز برای افزایش تنوع زیستی در این منطقه مورد استفاده قرار گرفته اند. یک زندگی راحت بومی و اولیه، چیزی که برای اولین بار در جنوب استرالیا مدنظر گرفته شده است. این ابتکار، استانداردی از دوام و تراکم در زمینهای بازی را تضمین می کند و یک سطح سقوط امن را آماده می سازد.

عناصر بازی با مواد تجدیدپذیر طراحی شده اند. تخته و طناب در اولویت بالاتری از فولاد و پلاستیک قرار گرفته اند و نسبت بالایی از تجهیزات، طرحهای سفارشی گروه طراحان و سازندگان محلی بوده است. به همین جهت نتیجه کسب شده از تجهیزات معتبر و منحصربفرد شده است.

رعایت حقوق جامعه از ابتدا

یکی از جنبه های موفق در این پروژه ،روند تعاملی مداوم با جامعه است. گروه طراحی با کودکان به صورت ویژه همفکری کرد و اجازه داد تا نظرات و ایده های آنها در تصمیمات طرح آورده شود. مشاورین فرمت “روز سرگرمی خانواده” را توسط شیوه نوشتاری و یک سیستم رای گیری برای تشخیص ایده ها و آرمانهای عموم به اجرا در آوردند. جهت نتیجه مطلوب تر و قویتر ساختن پروژه، آنها انجمنی را نیز شکل دادند و بدین وسیله به عموم اجازه داده می شد که تمام جوانب فضا را به عنوان یک مکان برای تجمع و به دور از عوامل اجتماعی و اقتصادی بدانند.

طراحی فضای بازی کنار دریای گلینلگ مطابق با خواسته کودکان
یک روایت موفق

هنگام شادی کودکان، بزرگسالان نیز خوشحال هستند. بنابراین، فضای بازی یک دارایی با ارزش است که به هدفی برای بازی کردن در جنوب استرالیا تبدیل شده است و موقعیت تجاری منطقه و صنعت گردشگری را نیز ارتقاء داده است. این موفقیت می تواند توسط بازدیدکنندگانی که بیش از دویست کودک و بزرگسال هستند و به صورت مداوم از زمان افتتاحیه در سال ۲۰۱۶ از سایت مورد نظر بهره مند شده اند، مورد ارزیابی قرار گیرد.

∴ Land8.com ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *