جستجو
Close this search box.

پنج باغ تفریحی شگفت انگیز در جهان 

مناظر باغها در اشکال زيادى طراحى شده اند كه حالات و احساسات خاصی را برانگیزند. این مطلب به بررسی پنج باغ تفریحی شگفت انگيز در سراسر جهان مي پردازد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

مناظر باغها در اشکال زيادى طراحى شده اند كه حالات و احساسات خاصی را برانگیزند. براى گروهی از مردم، باغ مکانی است براى استراحت و لذت بردن، براى برخی نیز گياهان و درختان در مركز توجه هستند؛ اما برای اکثریت مردم مناظر، به نوعی تکمیل کننده ساختمانها و عاملی برای ایجاد انعطاف و نرمی در آنها هستند.
يک باغ عالى و منحصربفرد دقیقاً همانند يک تعطيلات عالى براى كسى است كه از آنجا بازديد می کند. بسیاری از مسافران به تعطيلات مي روند كه استراحت كرده و انرژی خود را بازیابند، چه بهتر از اينكه این مکان تفریحی در داخل یک باغ زيبا باشد. اينها همه موضوعات مهمی براى طراحى يك باغ تفریحی هستند كه بايد به همراه رسيدگى به جزئيات، درخواستهاى کاربران و موارد بی شمار دیگری در نظر گرفته شوند. در این مطلب به بررسی ٥ باغ تفریحی شگفت انگيز در سراسر جهان مي پردازیم.

Bodysgallen Hall and Spa در ولز

بريتانيا سرشار از ساختمانهاى زيبا و تاريخى است كه براى لذت بردن از تعطيلات به هتلها و مکانهای تفریحی تبدیل شده اند. ساختمانی تاثیرگذار که در قرن ١٧ ساخته شده و در ٢٠٠ هكتار از محدوده پارك لند قرار گرفته است. این باغ هم شامل مناظر رسمی است و هم مناظر طبیعی و غیر رسمی. اگر به اندازه كافى خوش شانس باشيد، با باغ ديواره دار، نمايش رقص و موسيقى، آبگير پر از نيلوفرهاى آبى و جعبه هاى داروي گياهى به سبك فرانسوى روبرو خواهید شد.

پنج باغ تفریحی شگفت انگیز در جهان 

تفرجگاه کراون پرس (Crown Perth)

این باغ به عنوان یک باغ تفریحی شگفت انگيز دارای ساختمانى معاصر و مدرن است و اتاقهاى درجه يك، استخر، سونا و ٣٢ رستوران و همچنین كافه های باورنكردني را در بر می گیرد. اين باغ مدرن به عنوان مکمل بنای مدرنی است که توصیف شد. این باغ بر روی رودخانه سوان واقع شده و منظرِ آن با انعكاس آب و گياهان بومى كه با هم براى ايجاد يک ديد و منظره طبيعى گروه بندى شده اند، بازتاب مي شود. در درون دیوارهای این بنای مدرن، گیاهانی به کار رفته که لبه های سخت بتن را نرمتر می کند و رنگ و عمق به مسیر پیاده روی، کنج ها و نواحی که برای تفریح و سرگرمی در نظر گرفته شده اند، می افزاید.

ویلا دِسته (Villa D’este) در ایتالیا

پس زمينه اين تفريحگاه لوكس، درياچه کومو است كه ٢٥ هكتار از منظر باغها را در بر دارد. ویلا دسته همانند بقيه تفريحگاه ها در اين منطقه، يك هتل مجلل است كه در قرن ١٦ ساخته شده است. اتاقهایی با پیچیدگی زیاد، سبک و طرح پیرامون اين تفرجگاه را به خوبى تکمیل مي كنند و مهمانها مي توانند از ٣ رستوران، ٣ كافه و همچنين از استخر روى درياچه لذت ببرند.
با اين حال جاذبه اصلى، خود باغ است. باغهایی به سبك ايتاليايى و باروك كه قدمت شان به دوره رنسانس بر مي گردد به همراه باغچه هاى گل كارى شده متعدد، پلها و يك خيابان پوشيده از درخت كه به مجسمه هركول منتهی مي شود، فضا را نشاط آور نموده است. در ضمن این باغ داراى درختى با قدمت ٥٠٠ ساله است (چنار آمريكائى) كه بين ساختمان اصلى و پاويليون ملكه کاشته شده است. آخرين بارى كه محیط این درخت اندازه گيرى شده بود، به طور تقريبى ٢٦ فوت بود.

پنج باغ تفریحی شگفت انگیز در جهان 

لنگام هانتینگتون (Langham Huntington) در کالیفرنیا

لنگام هانتینگتون 23 هكتار از زمینهایی كه در محله لوکس پاسادنا قرار دارد را در برگرفته است. اين هتل لوكس شامل يك رستوران، تراس خودمانى، كافه باری لوکس، سونایی شيك، زمين تنيس و استخر است. تنها يك دليل وجود دارد كه آنها صدمين سالروز را سال پيش جشن گرفتند که مطمئنا این موضوع با باغهای آنها در اراتباط است.
لنگام باغی به شکل نعل اسبی دارد که در پشت هتل قرار گرفته است. علاوه بر پرسه زدن در زمينها و ديدن گل ماگنوليا، رز و انجير خزنده، يک باغ ژاپنى نیز وجود دارد كه شامل يك آبشار است و توسط يك پل احاطه شده و همچنين درخت هاى بامبو و نخل خرما كه در آب و هواى كاليفرنيا رشد مي كنند.

خانه باس (Boath House) در اسکاتلند

این خانه يك عمارت گرجستانى جذاب است. يك هتل مجلل ديگر كه داراى اتاقهاى تزيين شده با حمام ايستاده و چهار تخت است. براى اينكه حس كنيد كه صاحب و مالك اين عمارت هستيد يا بايد در اين هتل به عنوان یک مهمان اقامت داشته باشيد يا اينكه در يكى از رستوران هايش شام بخوريد. ولى مطمئن باشید که ارزش این کار را دارد؛ زیرا محوطه آن، درياچه زيبا، علفزار گلهاى وحشى، چوبها و باغهاى ديواره داری را در بر می گیرد. شما ممكن است با غازهاى عجيب و غريب، قو و اردكها نيز برخوردى داشته باشيد. اگر چه اين مکان یک مکان تاريخى است و منظری کاملاً رسمى دارد، اما آنها طورى اين عمارت را اداره كرده اند كه شامل حس و حالی معاصر نیز باشد، حس و حالی که با چمنهاى تازه اى كه از جنبش طراحى هلندى الهام گرفته شده، به وجود می آید.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *