جستجو
Close this search box.

احداث پارکها برای نظاره مردم

جیمز کرنر از مردمی می‌ گوید که گرد هم می ‌آیند تا به نظاره دیگران بنشینند. او اعتقاد دارد که مکانهای عمومی در طول زمان و به ‌وسیله‌ مردم شکل می‌ گیرند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

زمانی که جیمز کرنر در مورد معماری منظر صحبت می‌کند، از راهها و یا بوته ‌های رز سخن نمی‌ گوید، بلکه او از مردمانی می‌ گوید که گرد هم می ‌آیند تا به نظاره دیگران بنشینند. او می ‌گوید که مکانهای عمومی نه به‌ وسیله‌ فرآیندهای طبیعی بلکه در طول زمان و به ‌وسیله‌ مردم شکل می‌ گیرند. لذا آنچه برای خلق فضایی جذاب موردنیاز است، تکنیک طراحی متفاوت از انجام کارهای جالب با فرم است.
آقای کرنر، مؤسس تشکیلات میدانی جیمز کرنر، شرکت مسئول پارک “های لاین” نیویورک است، یکی از ستودنی ‌ترین پارکهایی که ریلهای راه ‌آهن بلند مرتبه متروک سابق را در سمت غرب منهتن در بر می گیرد. او با عقیده به اینکه طراحی خوب در مکانهای عمومی، شهر را بیش ‌از پیش دلپذیر می ‌کند به این طراحی فائق آمده است که ساکنان جدید و شرکتهایی که می‌خواهند آنها را استخدام کنند را به سوی خود می کشاند، و ارزش اقتصادی محیط اطرافش را افزایش می‌دهد؛ نظریه‌ای که در عمل پیاده سازی شده است.
احداث پارکها برای نظاره مردمهای لاین به عنوان موفق ‌ترین پروژه‌ کرنر به محیط پیرامون حیاتی دوباره بخشیده است و آن را تبدیل به یک جاذبه‌ توریستی سرزنده کرده است که 7 میلیون بازدیدکننده را در سال گذشته به سمت خود کشانده و میلیاردها دلار برای توسعه منطقه را جذب کرده است.
در حالی‌ که کرنر به خاطر تبدیل فضاهای متروک و یا آلوده‌ پساصنعتی به فضاهای عمومی پر رونق شناخته ‌شده است؛ اما ایده صحنه ‌پردازی در کارهای او مرسوم است. همانطور که او می‌گوید، هر سایتی متفاوت است، با این‌ حال هر کدام در خدمت “صحنه پردازی از زندگی روزمره هستند.” در پارک تونگوا کلبه ‌های استیلی بافته ‌شده، نگاه بازدیدکنندگان پارک را به ‌سوی سانتا مونیکا پییر متوجه می‌ کنند و در همان حین بازدیدکنندگان را در قاب دید رانندگان پایین دست در خیابان اوشن قرار می‌دهند.
کرنر به ‌خوبی آگاه است که در شروع هر پروژه‌ای، بسیاری از افراد محلی بر این باورند که “طراحان به اینجا می ‌آیند و آنرا خراب می‌کنند و چیزی را اضافه می‌کنند که به آنجا تعلق ندارد.” بنابراین او به دنبال طراحی منظر به ‌گونه‌ای است که در ظاهر طبیعی به نظر برسد، چنانکه همیشه آنجا بوده است. او می‌گوید: “این فضاها با طراحی های اغراق شده به‌ سختی در تلاش هستند که خوب به نظر بیایند، اما هیچ انگیزه ای برای استفاده در مردم ایجاد نمی کنند.”
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *