جستجو
Close this search box.

لندیزاین اپلیکیشنی برای معماران منظر

لندیزاین برنامه ای است که امکان مرور پروژه های منظر روز دنیا را فراهم آورده است. این برنامه مطالب سایت لندیزاین را بر روی دستگاه هوشمند شما نمایش می دهد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

چندی پیش از طریق یکی از گروه های وایبر با اپلیکیشنی با نام Landezine آشنا شدم. لندیزاین اپلیکیشنی برای معماران منظر است که امکان مرور پروژه های روز دنیا را فرهم آورده است. این اپلیکیشن مطالب سایت لندیزاین را بر روی دستگاه هوشمند شما اعم از تبلت یا موبایل نشان می دهد. ماهیت این اپلیکیشن مانند بسیاری از اپ های دیگر که برای سایت یا شرکت خاصی تهیه می شوند؛ بازخوانی فیدهای سایت در شمایل زیباتر و در طبقه بندی های بهتر نسبت به فیدخوان هاست. البته طبق گفته سایت آن، این اپلیکیشن در شهریورماه 93 منتشر شده است و به عنوان یک اپلیکیشن نوظهور امکانات قابل قبولی در اختیار کاربر می گذارد.
Landezine-Landscape-Architecture-App-iphone-ipad-ios-01a
با نصب این اپ برای روی دستگاه خود می توانید پروژه های روز معماری منظر سراسر دنیا را ببینید. اما این اپلیکشن امکانات دیگری هم دارد. از آن جمله می توان به این امکانات اشاره کرد:
– پیدا کردن پروژه های منظر ثبت شده در سایت که اطراف موقعیت فعلی شما ساخته شده اند. این امکان در واقع در سفرهای منظرین به اقصی نقاط دنیا به کار شما خواهد آمد. اپلیکیشن کلیه پروژه ها تا شعاع 300 کیلومتری موقعیت شما را در بخش Projects Near Me به شما نشان خواهد داد.
Landscape Architecture Project Near meدر بخش دیگری از این اپ که از معرفی پروژه های آن جذاب تر است معرفی طراحان منظری است که پروژه خود را در سایت ثبت کرده اند. آشنایی با معماران منظر خصوصاً برای دانشجویان منظر ایران موهبتی بزرگ است و ممکن از در بین این طراحان، ایده پردازانی باشند که برخی از پروژه های آنان به وسیع کردن دامنه ایده های طراحی منظر کمک نماید. با انتخاب بخش Designer نام طراحان به ترتیب حروف الفبا و همچنین تعداد پروژه های ثبت شده آنان را نشان می دهد. از طرفی در بخش Collection پروژه ها در دسته بندی های گوناگون قرار داده شده اند که به شما زمانی که دنبال نوع خاصی از پروزه ها مانند پارک، خیابان، باغ و … می گردید کمک خواهد کرد.
Landezine category
اگر علاقه مند هستید که پروژه های کشورهای مختلف دنیا را ببینید باید از گزینه World Map of Projects استفاده کنید. در این گزینه مکان همه پروژه ها بر روی نقشه نشان داده می شود که به شما امکان انتخاب پروژه از روی نقشه را خواهد داد. البته در اولین گشت زنی من نه خبری از معمار منظر ایرانی بود و نه پروژه ای در ایران. البته نزدیک ترین پروژه هایی که در سایت ثبت شده بودند مربوط به دو کشور عمان و امارات متحده عربی بودند. نباید زیاد نگران بود. چون به نظر می رسد پروژه های زیادی در سایت ثبت نشده اند و عمده پروژه ها در آسیای شرقی نشان داده می شوند. البته این امر قدری هم به همت دوستان خاورمیانه ای ربط دارد!
Landezine Map
وقتی پروژه ای را در این اپلیکیشن باز می کنید شرح مختصری از آن وجود دارد که با وجود شناسنامه پروژه می تواند مقدمه ای برای شناخت آن باشد. با swipe کردن (کشیدن) تصاویر به راست و چپ می توانید تصاویر مربوط به پروژه را مرور کنید. همچنین امکان دیدن موقعیت پروژه بر روی نقشه و همچنین ذخیره آن در فهرست دلخواه نیز وجود دارد.
Landezine Project view
البته امکانات دیگری هم در سایت این اپ وجود دارد که به درون اپ تعمیم نیافته است. به عنوان مثال طبقه بندی پروژه ها بر اساس کشور است که در اپ باید از طریق نقشه و با پیدا کردن کشور به آنها دسترسی پیدا کرد.
در سایت این اپلیکیشن گزینه ای وجود دارد که شما می توانید پروژه معماری منظر خود را جهت درج در سایت و معرفی به دیگران برای آنها بفرستید. این فرصت مناسبی است که نام خود را در بین طراحان منظر دنیا ثبت کنید! متاسفانه هنوز نامی از ایران و معماران منظر آن در این اپ وجود ندارد. ان شاء الله که از اثرات تحریم نباشد و با ارسال پروژه هایی از ایران نام کشور عزیزمان نیز در فهرست کشورهای دارای پروژه معماری منظر حرفه ای نمایش داده شود.

معایب اپ

این اپلیکیشن معایب کوچکی هم دارد که برطرف کردن آنها می تواند به اختیارات کاربر بیفزاید.
– اجرای با تاخیر: وقتی اپ را اجرا می کنید برای اینکه لوگوی Landezine را به شما معرفی کند، با چند ثانیه مکث بالا می آید. این تاخیر عمدی برای کاربرانی که امروزه از اپ های خود انتظار انجام کار با سرعت را دارند زیاد مطلوب به نظر نمی رسد و شاید تنها برای بار اول اجرا، این معرفی قابل قبول بود. مطمئناً اپلیکیشنی با این حجم کم باید بسیار چابک تر باشد.
Landezine-Landscape-Architecture-Logo
– امکان جستجو: در دنیای امروز پیدا کردن پروژه بر اساس طبقه بندی و کشور برای کسانی که می خواهند سریع به مقصود برسند عذاب آور خواهد بود. شاید جستجو بر اساس یک کلیدواژه راه آسان تری باشد.
– اشتراک گذاری: همه اپلیکیشن ها در صدد گسترش خود و محتویاتی هستند که تولید می کنند. اما متاسفانه بعد از باز کردن یک پروژه شما جز خواندن مطالب آن و دیدن تصاویر هیچ امکان دیگری در اختیار ندارید تا این پروژه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید یا برای آنها در قالب یک ایمیل ارسال کنید.
Landezine Full
– ارسال پروژه از درون اپلیکیشن: این امکان در سایت اپ وجود دارد اما بهتر است کاربر بتواند از طریق دستگاه هوشمند خود نیز این کار را انجام دهد. هر چند این ویژگی با سرعت اینترنت ایران زیاد به کار ما نخواهد آمد!
با توجه به اینکه زمان زیادی از انتشار این اپ نمی گذرد، به طور قطع ایرادات آن در آپدیت های بعدی برطرف خواهد شد.
توصیه می کنم این اپلیکیشن را هم د رکنار صدها اپلیکیشن دیگر گوشی خود داشته باشید تا در هر زمان و مکان بتوانید از دیدن پروژه های منظر لذت ببرید.
این اپلیکیشن در حال حاضر فقط برای دو پلتفرم آی او اس و اندروید منتشر شده است. شما می توانید از لینک های زیر این اپ رایگان را دریافت کنید.
دانلود از آیتیونز
دانلود از گوگل پلی

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *