جستجو
Close this search box.

نقش مسیرهای دوچرخه سواری بر میزان تردد روزانه

وجود مسیر امن دوچرخه سواری، کاهش مالکیت اتومبیل، موانع کمتر، پراکندگی کمتر بافت شهری و قیمت بالای بنزین در شهرها سبب افزایش تردد مردم با دوچرخه می شود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


نقش مسیرهای دوچرخه سواری بر میزان تردد روزانهبررسی هایی که در رابطه با 90 شهر بزرگ آمریکایی صورت گرفته، نشانگر این است که شهرهایی که در آنها مسیرهای دوچرخه سواری از تجهیزات بهتر و بیشتری برخوردارند، میزان تردد روزانه مردم با دوچرخه در این مسیرها بسیار بالا است. همچنین تحلیل های صورت گرفته حاکی از این است که عواملی همچون وجود مسیرهای امن برای دوچرخه سواری، کاهش مالکیت اتومبیل، حضور دانش آموزان بیشتر، وجود موانع کمتر، پراکندگی بافت شهری کمتر و قیمت بالای بنزین در شهرها باعث شده تا میزان تردد مردم با دوچرخه به محل کارشان بیشتر باشد، در حالی که تعداد روزهای سرد و گرم و سیستم حمل و نقل عمومی، از لحاظ آماری عوامل مهمی در میزان دوچرخه سواری در شهرهای بزرگ محسوب نشدند.    

گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده


Source: Buehler, Ralph, and John Pucher. (2012). Cycling to work in 90 large American cities: new evidence on the role of bike paths and lanes. Transportation. 39(2), 409-432.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *