جستجو
Close this search box.

تالار کنفرانس شهرداری لوسنا

تالار کنفرانس شهری لورسنا، اهمیت همجواری رودخانه را نشان می دهد. منظر این پروژه به خوبی با موقعیت آب و هوایی نامتعادل محیطی عجین شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

پروژه تالار کنفرانس شهری که در لورسنا واقع است، اهمیت همجواری رودخانه را نشان می دهد. نمایشگاه مرکزی و سالن اجتماع شهر و منظر این پروژه به خوبی با موقعیت آب و هوایی نامتعادل محیطی عجین شده اند. پیاده روی در کناره رودخانه، فضایی پیوسته بر پایه شیبهایی مختلف و به شکل باز، نیمه محصور و محصور فراهم کرده است. این مکان بزرگ و محل تجمع باز برای دور هم جمع شدن مردم در برنامه های خارج از منزل است. ساختمان به وسیله یک رمپ با دالانی تاق نما قابل دسترس است. تراس بزرگ آن منظره ای لذت بخش از رودخانه ارائه می دهد و با ایجاد سایه ای خنک نه تنها مردم داخل تالار، بلکه مردم شهر را نیز تشویق به ماندن در آن فضا می کند.

تالار کنفرانس شهرداری لوسنا

ساختمان شامل دو عنصر معمارانه اصلی است؛ شالوده محکم و دیگری سقفی سبک. شالوده به عنوان توسعه توپوگرافی برای تطبیق تلقی می شود و در برای پیوستگی محیط فضای عمومی و منظر روبروی قسمت داخلی ساختمان نیز کاربرد دارد. سقف سبک از شالوده جدا است که فرصتی برای ایجاد محدوده موثر و باز در فضای داخلی شده است.
تالار کنفرانس با انعطاف پذیری بسیار بالایی طراحی شده است تا برنامه های مختلف در آن اجرا شود. فضای باز بزرگ یا محل اجتماع در ناحیه دسترسی قرار دارد که در ارتباط با نمای تالار کنفرانس است و صحنه در بخش بیرونی قرار دارد. داخل تالار برای پاسخ به نیازهای صوتی به طور دقیقی طراحی شده است. چند منظوره بودن و کارایی صحنه با ابعاد و وسایل مختلف، فرصت را برای برگزاری برنامه های مختلف هنری در فضا فراهم کرده است.

اقتصاد، ساختمان شناسی و ظاهر بیرونی

تکمیل این ساختمان که با بحران اقتصادی همزمان شده بود باعث بازبینی در فازهای ساخت و ساز جهت استفاده از سیستمهای ساخت و ساز کاراتر و اقتصادی با استفاده از مواد سبکتر و پشتیبانی از صنایع محلی گردید. یک سیستم ویژه کم هزینه صوتی، برای زدودن هرگونه پرتو فرعی یا وسایل تقویتی ساختمانی در طبقات به کار رفته است. علاوه بر این از لایه های آلومینیومی مختلفی برای نما استفاده شده که به علت انعطاف بالا و سرعت زیاد در هنگام نصب هزینه و زمان اتمام پروژه را بهبود می بخشد.
برای مجهز کردن چهار طبقه در طول برگزاری اولین برنامه، مکانیابی فضاهای اصلی مثل اتاق لباس، انبار و هر دوی صحنه خارجی و داخلی به طور کامل به درستی انجام شده است. فاز دوم کامل شدن طبقه اول با یک اتاق کنفرانس، اتاق مطبوعات، گالری و آمفی تئاتر است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *