جستجو
Close this search box.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در استرالیا

معماری منظر در استرالیا بسیار ترقی کرده است، معماران منظر حداقل یک بار باید از این کشور بازدید کنند تا مناظر بی نظیر و رویکردهای طراحی آنرا تجربه کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

از لحاظ جغرافیایی، استرالیا نه تنها کوچکترین بلکه جداترین قاره در سیاره ما است. این جدایی و ایزوله بودن فایده زیادی در منطقه دارد؛ گسترش گونه های خاص جهانی از گیاهان و جانوران. امروزه، استرالیا نه تنها خانه ای به انواع گسترده ای از مناظر جذاب است، بلکه پیشگام در پروژه های معماری منظر است که بقیه جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
از آنجا که سرزمین اصلی استرالیا کشوری است که در آن معماری منظر از سالها پیش تا به امروز بسیار ترقی کرده است، همه – به ویژه معماران منظر – حداقل یک بار نیاز دارند که از استرالیا بازدید کنند تا مناظر بی نظیر و رویکردهای راه حل گرای آن را ببینند. پس از بازدید از این قاره دیدنی و جذاب، حتی ممکن است که تصمیم بگیرید در آن اقامت کنید، زیرا استرالیا یکی از بهترین کشورها برای کار و زندگی به عنوان یک معمار منظر است.

پارک Pirrama، سیدنی

توسعه تاریخی پارکPirrama ، یک نمونه برجسته از پروژه ای است که در آن ساکنان خواسته خود را در جهت علاقه مندی به ساخت یک پارک عمومی به جای توسعه مسکونی جدید دیگری اعلام کردند. فعالیت اجتماعی، فضای باز نوید دهنده ای را برای تبدیل به پروژه ای که برنده چند جایزه معماری منظر شده است، راه اندازی کرد. امروزه، پارکPirrama  یکی از پارکهای عمومی اصلی سیدنی در اسکله بندر است که در حالی که بازدیدکنندگان با کناره آب در ارتباط هستند، تجربه های تازه ای را نشان می دهد. پارک Pirrama به عنوان یکی از 10 پارک بزرگ در شهر سیدنی، در وب سایت رسمی بازدیدکنندگان سیدنی ذکر شده است.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در استرالیا

میدانCentenary (صد سالگی)، پاراماتا

در راه خود به سیدنی یا بازگشت از آن، ارزش دارد که استراحت کوتاهی در میدان centenary در پاراماتا داشته باشید. این میدان منطقه مرکزی از حومه سابق شهر را تشکیل می دهد که چند دهه پیش با هم ادغام شدند. طراحی میانی این میدان، محلی برای طراحی هنرمندانه فواره ها است که نه تنها کودکان آنرا بسیار دوست دارند بلکه در شب با نورپردازیهای رنگارنگ و نمایش آب روشن می شود.
از طرفی فواره ها می توانند به سادگی خاموش شوند تا فضای کافی برای رویدادهایی مانند بازارها، بازی یا کنسرت را در میدان فراهم کنند. ترکیبی از مبلمانهای ثابت و متحرک سازگاری میدان را به شرایط مختلف نشان می دهد. جنبه ای که به ندرت در طراحی استفاده می شود.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در استرالیا

باغ ملی، کانبرا

سرزمین اصلی استرالیا یک نمونه قابل توجه از کشوری است که در برابر خطر انقراض و نابودی زیستگاه کار می کند. باغ ملی یکی از بهترین نمونه هایی از نتیجه تلاشهای این کشور برای مقابله با خطر انقراض و نابودی در سراسر جهان است. این باغ بعد از آتش سوزیهای ویرانگر متعدد در جنگلهای منحصربفرد استرالیا در سال 2003 ساخته شده است.
امروز، این محل، زیستگاه 100 نوع مختلف از گونه های درختان در معرض انقراض از سراسر جهان است. این یک پروژه بزرگ مقیاس است که نه تنها به مسائل مربوط به تنوع زیستی، پایداری و نگرانیهای زیست محیطی عمومی توجه دارد، بلکه به عنوان یک بانک بذر از گونه های در معرض انقراض محافظت و آنها را تکثیر می کند. علاوه بر این، 100 نوع از درختان به عنوان فرصتهای آموزشی بکار گرفته شده اند که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد در بین گیاهان و باغات که اهمیت ویژه ای در دنیای حاضر دارند، کاوش کنند و بیاموزند. باغ ملی با هدف استمرار، توسعه و رشد در طول زمان ایجاد شده است. با پتانسیل و امکانات نامحدود آن، به نظر می رسد که پروژه ای است که نسلهای بعد هم می توانند از آن لذت ببرند.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در استرالیا
سطوح تراس بندی شده روی زمین در ورودی اصلی باغ به طور متوالی مرتب شده اند. در پایه، یک سیستم آبیاری با دقت طراحی شده که آب را برای توزیع مجدد به سد هدایت می کند.
پلازای خیابان717  Bourke، ملبورن

منطقه سابق صنعتی که نشان دهنده یکی از بزرگترین پروژه های نوسازی شهری استرالیا است، فضایی نزدیک به 200 هکتار را پوشش می دهد. طراحی منظر پلازا خیابان بروک از سطح نامنظم ساختمانها در سایت پیروی می کند. این طراحی بسیاری از تغییرات توپوگرافی، از جمله پله ها، رمپ ها، بسترهای برجسته و سکوها را یکی کرده است. جایی که مردم به استراحت و لذت بردن از رابطه قوی بین معماری منظر و معماری دعوت می شوند.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در استرالیا

 

پارک مرکزی One، سیدنی

ساختمانهای مسکونی پارک مرکزی One با توجه به نماهای منحصربفرد خود، به صورت استعاری در تقاطع بین معماری و معماری منظر ایستاده اند. گفته می شود که این نماهای سبز چشم نواز، بزرگترین باغ عمودی توده ای در جهان با مساحت 1200 متر مربع هستند.
استرالیا یکی از معدود کشورهایی است که سبک معماری زندگی را به عنوان وسیله ای برای پاسخ به تغییرات آب و هوا و برخورد با کمبود آب و انرژی، ارتقاء داده است. بنابراین، پارک مرکزی ضربه ای برای سبک زندگی درآمد محور و بر مبنای توزیع پول در شهر است و به طور قابل ملاحظه ای شکاکان و تردیدکنندگان را به مبارزه می طلبد. از آنجا که منطقه پروژه کنار ایستگاه قطار مرکزی واقع شده است، با ظاهر چشم نواز آن، بسیار دشوار خواهد بود که از کنار این پروژه بدون متحیر شدن عبور کنید.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در استرالیا

پردیس سبز Caulfield در دانشگاه Monash، Caulfield

طراحی پردیس سبز کالفیلد ثابت می کند که آموزش می تواند یک تجربه تاثیرگذار باشد و از هر کسی که می خواهد بیاموزد، استقبال می کند. هر فرد می تواند وارد این فضا شود و ترغیب به مشارکت در بحث شود و در مورد اتفاقات روز جهان مطالبی را یاد بگیرد، خواه این کاربر یک دانش آموز، یک عابر یا توریست باشد.
پردیس سبز کالفیلد با این ایده طراحی شده است که زمینها بر اساس ایده هایی در منطقه پردیس طراحی خواهند شد. این سایت بر اساس شکل بافت محیط زیست محلی طراحی شده است. بازدید از این دانشگاه رایگان است و از طراحی دقیق، رنگارنگ و اجتماعی آن الهام گرفته شده است.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در استرالیا

Goods Line، سیدنی

Goods Line، یک پارک 500 متری کشیده طبقاتی در سیدنی و یکی از معروف ترین و جدیدترین پروژه های معماری منظر استرالیایی دفتر ASPECT است. در حالی که طول آن 500 متر است، ارتقاء اخیر آن شامل بخش شمالی با مساحت 275 متر نیز به آن اضافه شده است. بسیاری از افراد شباهتهایی در آن با سایر پروژه های طراحی خطی، مانند پارک خطی هوایی شهر نیویورک می یابند.
Goods Line نه تنها گردشگران را جذب می کند بلکه به یک فضای سبز و سرگرمی همگانی برای این بخش در حال توسعه از شهر تبدیل شده است. این پارک اتصالی حیاتی را برای مردم محلی فراهم می کند و از زمان بازگشایی آن در سال 2015، برای همسایگان بسیار با ارزش بوده است.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در استرالیا

میدان شهری A’beckett، ملبورن

میدان شهری A’beckett یک فضای خالی را که قبلاً به عنوان پارکینگ استفاده می شد، به یک پلازای چند منظوره پر جنب و جوش تبدیل کرده است. با استفاده از اصول طراحی ساده، مانند آثار هنری که محیط را روشن می کنند، میدان اطراف خود را با مجموعه ای از ایده ها سازگار کرده است. در واقع، این فضا متعلق به دانشگاه RMIT است؛ با این حال تا زمانی که محل حاضر برای استفاده نهایی آن دوباره طراحی شود، برای مردم ملبورن قابل دسترسی است.
امروز، بسیاری از مردم در میدان شهری A’beckett جمع می شوند تا با هم با توپ، تنیس روی میز و سایر بازیها ، معاشرت کنند یا بازی دیگران را تماشا می کنند و روی یکی از نیمکتهای چوبی و عناصر سطح استراحت می کنند.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در استرالیا

باغ استرالیایی در باغهای گیاهشناسی سلطنتی،  Cranbourne

با 45 دقیقه رانندگی در مسیر بازگشت از مرکز ملبورن، به یکی از قابل توجه ترین پروژه های معماری منظر استرالیا را در تاریخ اخیر می رسیم. باغهای گیاهشناسی سلطنتی، اولین باغهای گیاه شناسی در جهان هستند که به صورت انحصاری به گیاهشناسی بومی استرالیا اختصاص داده شده اند. در این باغها با وسعتی بیش از 25 هکتار، 170 هزار گیاه متنوع و متحیر کننده به نمایش گذاشته شده است.
علاوه بر این، باغهای نمایشی به عنوان ابزاری استفاده می شوند تا به بازدید کنندگان نشان دهند چگونه گیاهان بومی استرالیا را می توانند در باغچه های خود استفاده کنند. در نتیجه تاثیر باغ استرالیایی را فراتر از مرزهای فیزیکی آن افزایش می دهند.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در استرالیا

گردشگاهی بر فراز درختان غول پیکر، Walpole

این مسیر 600 متری، 40 متر بالاتر از سطح زمین ساخته شده است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا در میان درختهای غول پیکر 500 ساله قدم بزنند. ساخت و ساز این مسیر پیاده بر فراز درختان، به منظور آموزش رفتار صحیح با اکوسیستم حساس در اواسط دهه 1990 بی همتا بود.
بر خلاف دیگر سایبانهای پیاده روی، مسیر دره درختان، بدون استفاده از ماشین آلات سنگین ساخته شد تا بر روی ریشه شکننده و حساس درختان تاثیر کمتری بگذارد. با این پروژه، طراحان یک پدیده آموزشی را به وجود آوردند که گردشگران را جذب کرده و در عین حال کمترین آسیب را ایجاد می کند و به لحاظ اقتصادی مقدار قابل توجهی سرمایه را به منطقه باز می گرداند.

نمونه هایی از بهترین نقاط گردشگری برای معماران منظر در استرالیا
همانطور که می بینید، طیف گوناگونی از پروژه های متنوع و منحصربفرد معماری منظر در استرالیا وجود دارد که می توانید از آنها الهام بگیرید. استرالیا در واقع کشور و قاره ای است که به ما می آموزد چگونه با مشکلات آینده و تغییرات دینامیکی که سراسر جهان ما را تحت تاثیر قرار می دهند، مقابله کنیم.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *