جستجو
Close this search box.

تاثیر امکانات منظرین بر ارزش املاک مسکونی در هلند

پژوهشی در هلند نشان می دهد که ارزش املاک بستگی به امکانات منظرین دارد. مهمترین این امکانات؛ استخر، منظره زیبا از آب و فضای باز و مسافتی برای پیاده روی است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


تاثیر امکانات منظرین بر ارزش املاک مسکونی در هلند

پژوهشی در هلند، حاکی از ارتباط مستقیم ارزش املاک مسکونی با امکانات منظرین پیرامونشان است. میزان افزایش ارزش املاک بستگی به نوع امکانات منظرین دارد. مهمترین این امکانات از لحاظ اقتصادی، داشتن استخری در حیاط پشتی خانه است که تا 28 درصد بر ارزش آن می افزاید. منظره ای زیبا از آب یا فضای باز طبیعی نیز ارزش ملک را به ترتیب 6 تا 12 درصد و 8 تا 10 درصد افزایش می دهد که علاوه بر این موارد در صورتی که این خانه ها از مسافتی برای پیاده روی پیرامون این مناظر برخوردار باشند، به میزان 6 درصد به ارزش آنها افزوده می شود. برعکس مناظری از آپارتمان های چندین طبقه ارزش این املاک را تا 7 درصد کاهش می دهد.

گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده


Source: Luttik, Joke. (2000). The value of trees, water and open space as reflected by house prices in the Netherlands. Landscape and Urban Planning 48(3), 161-167.



با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *