جستجو
Close this search box.

برج سانتياگو كالاتراوا در بندرگاه نهر دبی، بلندترین برج جهان در سال 2020

با تكميل برج سانتیاگو کالاتراوا در سال 2020،‌ برجی با نظرگاه شاخص و ارتفاع بلندتر از برج خليفه دبي ساخته خواهد شد كه بلندترين برج جهان خواهد بود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

‌برج سانتياگو كالاتراوا در بندرگاه نهر دبي زمين را شكافته است و تنها در عرض چند سال ركوردها را نيز خواهد شكست. در مراسم كلنگ زني این برج، مقامات عالی رتبه حضور داشتند و مايكل كالاتراوا، مدير عامل شرکت بین المللی كالاتراوا، اذعان کرد كه با تكميل پروژه در سال 2020،‌ برج نظرگاهی شاخص با ارتفاع نسبتاً بلندتر از برج خليفه دوبي ساخته خواهد شد كه آنرا به بلندترين برج جهان تبديل خواهد نمود.
سانتياگو کالاتراوا اعتقاد دارد که جنبه هاي طراحي و معماري برج، نياز به رويه هاي مهندسي منحصربفردي دارند كه در حال حاضر در محل در حال انجام است. مطالعات گسترده براي تدارك كلنگ زني انجام گرفته است و آنچه ما از تجارب این پروژه می آموزیم به دانش فنی این رشته افزوده خواهد شد.
طراحي این برج، معماري سنتي اسلامي را با عناصر طراحي برش لبه، مهندسي و پايداري در هم مي آميزد. برج شامل سه سکوی نظرگاهی عمومي، يك كافه و فضاهاي رويدادهاي متعدد و بالكن هاي متحرکی است كه در نماي برج خواهند چرخيد. در بالاي سازه نیز “اتاق اوج”، به عنوان يك فضاي نظرگاهی كه نماهاي 360 درجه شهر و چند سکوي VIP رو به باغ در آن خواهند بود، قرار دارد.
برج سانتياگو كالاتراوا در بندرگاه نهر دبی، بلندترین برج جهان در سال 2020در طي روز، برج به دليل شكل بلند و باريك خود و آرايه اي از كابلهاي نگه دارنده، قابل تشخيص خواهد بود، در حاليكه در شب ‌با نورپردازی پويا و متحرک، روشن خواهد شد. ساختمان يك سيستم خنك سازي با كارايي بالا با يك سيستم گردآوري آب خواهد داشت ‌كه براي پاكسازي نماي ساختمان به كار گرفته خواهد شد. فضاي سبز و يك سيستم سايه انداز يكپارچه،‌ محافظت خورشيدي را ايجاد خواهد كرد و در كارايي ساختمان نقش خواهد داشت.
سطح همکف برج به عنوان يك فضاي نقطه عطف عمومي جديد و هسته يك طرح همسايگي که شامل خرده فروشي،‌ يك موزه، کاربری آموزشي ‌و يك تالار كنفرانس سرپوشيده خواهند بود، پیش بینی شده است. كريدورهاي سبز متعددي دسترسي پياده رو و اتصالاتی شفاف را به بندرگاه نهر دبي فراهم خواهند نمود.
با توجه به تعيين تاريخ تكميل پروژه در سال 2020، این برج از اهداف طرح دبي 2021 كه هدف آن ايجاد شهري به عنوان يك مركز جهاني براي كسب و كار و اوقات فراغت است، پیروی خواهد کرد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *