جستجو
Close this search box.

واحد همسایگی خانواده ‌محور در شهر آرهوس

طرح مجتمع درمانی، پیشینه تاریخی سایت را منعکس و با تغییر کاربری ساختمانهای بیمارستان، عرصه ‌های عمومی و واحد همسایگی خانواده محور جهت تعامل پدید می ‌آورد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

یان گل به همراه معماران هنینگ لارسن، گروه معماری E+N و Rambøll، طرحی مبنی بر تغییر کاربری مجتمع درمانی Amtssygehuset، از محوطه بیمارستانی موجود به بهترین واحد همسایگی خانواده ‌محور شهر ارائه دادند.
آرهوس (Aarhus)، دانمارک، شهری در حال رشد است. توسعه ‌های جدیدی جهت رفع نیاز به سرپناه 50 هزار ساکن تازه وارد به شهر، در حال وقوع است. همچنین 30 هزار واحد تجاری تا سال 2030 در این شهر احداث خواهد شد. با تکمیل مراحل احداث نواحی سکونتی اصلی و در حال احداث بودن چند ناحیه دیگر، بسیاری از خانواده ‌های جوان سکونت در مرکز شهر را ترک کرده و در جستجوی زندگی دوستدار خانواده، حومه‌ شهر را برای سکونت برمی ‌گزینند. توسعه مجدد محوطه Amtssygehuset، فرصت مناسبی جهت برآوردن این نیاز و خلق واحد همسایگی جدید برای خانواده ‌ها و فرزندانشان در قلب شهر است.واحد همسایگی خانواده ‌محور در شهر آرهوس

طرح مذکور، پیشینه تاریخی غنی سایت و معماری آجری موجود در آن را انعکاس می دهد و با نگهداری بنا و تغییر کاربری ساختمانهای بیمارستان، عرصه ‌های عمومی جهت ملاقات و تعاملات اجتماعی پدید می ‌آورد. بر اساس این طرح، «خانه گفتمان» و «خانه محله» به عنوان محرک تعاملات اجتماعی ایفای نقش می‌کنند و جنب ‌و جوش زندگی عمومی در میدان شهری قسمت شمالی سایت را محقق می‌ سازد. در مقابل آن، پارک سبز در قسمت جنوبی، فضای پناهگاهی برای تامل و آرامش خاطر به وجود آورده است که در ارتباط یکپارچه با شبکه سبز کلانِ شهر، از گورستان Vestre تا باغهای گیاهشناسی است. چشم‌ انداز طرح منطقه مرکزی شهر برای مجتمع درمانی Amtssygehuset، تبدیل محوطه متروک بیمارستانی به یک منطقه شهری دعوت‌ کننده، سرزنده و پویا برای ساکنان جدید شهر و جوامع شهری پیرامونی است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *