جستجو
Close this search box.

آی ام پی برنده مسابقه مرکز فرهنگی نانهای در چین

آم ای پی به عنوان طراح مرکز فرهنگی نانهای، به دنبال ایجاد یک میدان شهری اجتماعی مرتبط با تنوعی از عناصر فرهنگی از طریق تعادلی از ساختار و فضای خالی بود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

شرکت معماران آی ام پی به عنوان برنده مسابقه طراحی بین المللی مرکز فرهنگی Nanhai در چین انتخاب شده است. طرح برنده، طالب ایجاد یک میدان شهری اجتماعی در ارتباط با تنوعی از عناصر برنامه های فرهنگی از طریق تعادلی از ساختار و فضای خالی است. این پروژه در یک زمین با 400 متر طول و 150 متر عرض رو به پارک رودخانه قرار دارد. مجموعه ای130 هزار متر مربعی شامل یک کتابخانه، فضاهای نمایشگاهی هنری و علمی، امکانات ورزشی و سالنهای نمایش در میان سایر امکانات فرهنگی است. سایت آن با راههای با ترافیک سنگین، بزرگراهها و مراکز فعالیت و ایستگاههای اتوبوس محدود شده است که چالش طراحی آنرا فراتر از طراحی یک ساختمان معماری می کند.

آی ام پی برنده مسابقه مرکز فرهنگی نانهای در چین

با خلق یک فضا در تعادل بین ساختار و فضای خالی در مجموعه فرهنگی، هدف طرح برآورده شد. هدفی که از یک فلسفه چینی در مورد فضا و ترویج فرهنگ اقتباس شده است. ایده فضا در زبان چینی گویای آن است که فضای باز دارای اهمیت کمتری نسبت به فضای فیزیکی نیست. به طور مشابه، خوش نویسی چینی بر تعادل بین فضای خالی و ضربه تاکید می کند. گاهی حتی یک فضای خالی عمدی مکمل ساختار برای ارتقای وجودش است.
فضایی که امکان تجمع مردم و تبادل آزادانه ایده ها را بدهد، عنصر کلیدی شکل دهی فرهنگ است. مهمتر از آن یک فضای باز بدون برنامه های از پیش تعیین شده برای آن خواهد بود. بر اساس ادراک شکل گیری فرهنگ و مکالمه با سبک ساختار شهری، طراحان نتیجه گرفتند که فضای مرکزی این مرکز فرهنگی باید یک فضای خالی باشد که در همه ساعات شبانه روز آماده خوش آمدگویی به عموم باشد. بنابراین مهمترین هسته منطقه ای این مرکز فرهنگی به فضای باز عمومی اختصاص داده شده و این یک پاسخ معمارانه برای جامعه خواهد بود.
میدان اجتماعی جدید با الهام از معماری بومی به باد جنوب شرقی اجازه عبور از میان هر واحد را می دهد و فضاهای سایه داری را برای حفظ بینندگان از آفتاب سوزان پیشنهاد می دهد. میراث تاریخی در مرکز جدید فرهنگی به صورت دقیقی برای نسلهای بعد تفسیر و حفاظت شده است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *