جستجو
Close this search box.

نتایج برجسته طراحی باغ مطبق هیلگارد

طرحهای پیشنهادی منظر در باغ مطبق هیلگارد بیان کننده مجموعه ای از مفاهیم ساده هستند که در عناصر باغ منعکس شده و دید و منظر مطلوبی به اطراف پدید آورده اند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

طرحهای پیشنهادی منظر در باغ مطبق هیلگارد (Hilgard Garden) که توسط ماری بارنسفلد (Mary Barensfeld) طراحی شده، بیان کننده مجموعه ای از مفاهیم ساده است که در عناصر باغ منعکس شده اند؛ ظرافت، تعامل و سادگی. مفهوم ارتباط بصری فضاهای داخلی و خارجی به واسطه اهمیت به توپوگرافی موجود و استفاده از آن، به عنوان هسته اصلی طرح باغ مطبق به دست آمده است. ارتباط بصری بین خانه و جنگل اطراف آن، به دلیل طرح سطوح مختلف در منظر باغ، احساس حضور در باغی بزرگ و یا فراتر از آن یعنی احساس حضور در جنگل را تداعی می کند.

نتایج برجسته طراحی باغ مطبق هیلگارد

توپوگرافی در ترازهای بالایی باغ، ارتفاع کافی برای مشاهده خلیج سانفرانسیسکو را فراهم می کند. پالت پوشش گیاهی، نقشی اساسی در عملکرد طبقات بالا بازی می کند؛ به این صورت که خانه های مجاور را پوشش داده و دید را بر خلیج سانفرانسیسکو متمرکز می کند. هندسه کلی باغ، نه تنها به توپوگرافی و تعامل بصری باغ و جنگل پاسخ می دهد، بلکه به طرح کاشت واکنش نشان داده و یک محور مرکزی برای تقسیم عملکردها، رنگها و بافت در باغ ایجاد می کند. کاراکتر محور اصلی، با پانلهای فولاد کورتن و چراغهای LED تقویت شده است. در شب، این محور است که به عنوان عنصر شاخص باغ، نحوه درک منظر باغ را تغییر داده و رقم می زند.
با وجود مقیاس کوچک باغ و نسبت پوشش گیاهی کم در آن، تنوع گونه ها، ساختار طبیعی خاصی را خلق می کند. پالت گیاهی، عمدتاً شامل درخت و درختچه هایی (لیمو و آویشن) هستند که به صورت الگوهای کاشت مرتب، قرار گرفته اند. به عنوان مثال، باغ تنها شامل سه درخت است که در آرایشی زیگزاگ مانند کاشته شده اند. با استفاده از این ساختار، ادغام بصری در طراحی منظر، قویتر می شود. شکل بوته ها و علفها طبیعی نیست بلکه در نتیجه هرس خاص ایجاد شده که اجازه می دهد هر یک از گیاهان، شکلی زیبا و فرم ساده تخم مرغی داشته باشند.
تخته های درخت سدر، برای ایجاد نیمکت به عنوان مبلمان فضای باز و همچنین فضای کاشت گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه های چوبی، تمایز شدیدی بین سکوهای گرانیتی که به عنوان امتداد اتاق نشیمن و باغ مطبق عمل می کنند، ایجاد کرده است. یکی از ویژگیهای جالب مبلمان این است که چگونه هر قطعه، عملکرد متفاوتی ارائه می دهد. در حالی که نیمکت چوبی نشان دهنده مبلمان دائمی است، صندلیها و میز مبلمان موقت هستند. محل نیمکت دائمی در نزدیکی درختچه ها و مبلمان موقت، به دور از گیاهان جای گرفته اند. این ترتیب، انواع مختلفی از ارتباط بین کاربران و پوشش گیاهی را ایجاد می کند.

نتایج برجسته طراحی باغ مطبق هیلگارد

استفاده از جزئیات دقیق برای تغییر حصار معمولی به عنوان ایده ای برای بکارگیری مصالح مختلف بود؛ مانند دیواری از فولاد کورتن که برای شاخص شدن با بامبو ترکیب شد. ویژگیهای متضاد این دو ماده، طرحی جدید از حصار را در ذهن مخاطب خلق می کنند: سبز در برابر نارنجی، افقی در برابر عمودی و مواد طبیعی در برابر مواد معدنی. کاراکتر حصارها به گونه ای است که خود را به عنوان عنصری منحصر بفرد و نتیجه ای از ترکیب این دو عنصر معرفی می کند.
اگرچه باغ هیلگارد، فضای باز کوچکی بین دو خانه است، اما امکان ارتباط مستقیم با جنگل و محیط زیست طبیعی منطقه را فراهم می کند. طراحی منظر، امکان این تلفیق را با توجه به حس مکان موجود در سایت، در نظر گرفتن پالت گیاهی خاص و ترتیب عناصر خاص با مصالح مشخص، ایجاد می کند. باغ هیلگارد با ترکیب تمامی این عناصر، نمونه ای عالی از چگونگی تغییر ادراک فضا، که گاهی فضای بی دفاع خوانده می شود، توسط معماران منظر است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *