جستجو
Close this search box.

مدرن گرایی در پارک جوبرکاس با استفاده از بتن سفید

این پروژه در مرکز شهر جوبرکاس در کشور لیتوانی واقع شده است. ار بتن سفید برای مدرن گرایی و ایجاد سه‌ فضای متفاوت با جو حاکم و نقاط دید متنوع استفاه شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

این پروژه منظر در مرکز شهر کوچک جوبرکاس (Jurbarkas) در قسمت غربی کشور لیتوانی واقع شده است. محل این سایت بسیار نزدیک به مرکز شهر و میدان اصلی است‌. همچنین به ساختمانهای دولتی، مدرسه، کتابخانه و مکانهای تجاری مرکز شهر نیز نزدیک است. با این وجود موقعیت سایت به نسبت پیچیده هم هست؛ زمینی‌ پر از تپه و ناهمواریها همراه با تعدادی درخت و مسیر پیاده که با خانه‌ های مسکونی با حیاط و باغچه ‌ها احاطه شده است.
از آنجایی که قبلاً تعدادی مکان مشابه در جوربکس – نزدیک به پارکهای طبیعی وحشی- وجود داشت، تصمیم گرفته شد که فرمها، مصالح و عناصری مدرن را انتخاب کنند. البته دقت و حساسیت خاصی‌ در موقعیت فعلی‌ سایت لازم بود. بتن بهترین راه حل برای رسیدن به هدف بود. بتن یکی‌ از نشانه ‌های فرهنگ مدرن شهری محسوب می شود در حالی‌ که می‌توان از آن‌ به طرق مختلفی‌ استفاده کرد. از بتن سفید رنگ برای پلها، نیمکتها و از بتن سیاه رنگ برای پر کردن فضای خالی‌ بین آنها استفاده شد. پله ‌نیمکت (پله هایی که به عنوان نشیمنگاه نیز می توانند استفاده شوند) المانهایی چندمنظوره هستند و می توانند توسط مردم در سنین مختلف مورد استفاده قرار گیرند. تضاد بین عناصر سیاه و سفید، بین عناصر شهری و طبیعی، خطوط صاف و فرمهای ارگانیک مهمترین خط مشی و رویکرد هنری بود که در این پروژه منظر به کار گرفته شد.مدرن گرایی در پارک جوبرکاس با استفاده از بتن سفید

سه‌ فضای متفاوت با جو حاکم و نقاط دید متنوع وجود دارد، که مردم روزانه هنگام عبور از پارک با آنها مواجه می شوند. هدف شکل دادن به آنها و تاکید بر مقیاس و اندازه، عملکرد و جو  هر کدام بود. بزرگترین فضائی که طراحی‌ و ایجاد شد، متشکل از آبنماها و جوی باریکی بود که توسط پله های بتنی‌ به پایین جاری می شد. همچنین ایجاد چشم‌اندازی زیبا‌ به شهر و مکان ایده الی برای گردهمایی، رخدادهای شهری و جشنها از دیگر مواردی است که این پروژه به آنها تحقق بخشید. همچنین فضاهای کوچک برای کسانی‌ که مایل هستند تا از جمع جدا باشند و فضای سومی شامل اتاق مربع شکل که ایده ال برای کتابخوانی و وقت گذراندن با بچه ها است، نیز ایجاد شده اند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *