جستجو
Close this search box.

تاثیر فضای سبز در کاهش میزان جرایم در مراکز شهری

پژوهشی مرتبط با توسعه مسکن دولتی در شیکاگو بیانگر این است که هر چه محیط اطراف به وسیله پوشش گیاهی سرسبزتر باشد، به همان میزان تعداد جرایم نیز کاهش می یابد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


تاثیر فضای سبز در کاهش میزان جرایم در مراکز شهری

پژوهشی مرتبط با توسعه مسکن دولتی در شیکاگو بیانگر این است که در ساختمان هایی با سطح بالایی از درختان و گیاهان، نرخ جرایم مربوط به دزدی اموال 48 درصد و جرایم خشونت آمیز 56 درصد کمتر از نرخ جنایت ها در آپارتمان های مشابهی است که توسط زمین های بایر احاطه شده اند. هر چه محیط اطراف سبزتر باشد، به همان میزان تعداد جرایمی که رخ می دهد نیز کاهش می یابد. در واقع میزان متوسط فضای سبز با نرخ پایین جرم و جنایت همراه بوده است.

گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده


Source: Kuo, Frances E., and William C. Sullivan. (2001). Environment and crime in the inner city: Does vegetation reduce crime? Environment and Behavior. 33(3), 343-367.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *