جستجو
Close this search box.

نماینده کدام طیف از معماران، برنده جایزه پریتزکِر 2017 خواهد بود؟

با آغاز سال 2017 گمانها درباره‌ برنده‌ بعدی جایزه‌ پریتزکِر شروع خواهد شد. معلوم نیست هیئت داوران در این دوره جایزه را به چه طیفی از معماران خواهند داد؟
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

جایزه معماری پریتزکِر جایزه‌ای است که هر ساله از سوی بنیاد هایت به یک معمار اعطاء می‌شود. این جایزه که در سال ۱۹۷۹ از سوی جی آرتور پریتزکر (Jay Arthur Pritzkerr) پایه گذاشته شده و توسط خانواده پریتزکر مدیریت می‌شود، برترین جایزه معماری در جهان به شمار می‌آید. جایزه پریتزکر مانند جایزهٔ نوبل در معماری محسوب می‌شود. برندهٔ این جایزه ۱۰۰٬۰۰۰ دلار آمریکا، یک گواهی استناد و از سال ۱۹۸۷ به بعد یک مدال برنز با طراحی لوئیس سالیوان، نیز دریافت می‌کند که روی آن به زبان لاتین سه کلمه دوام، ابزار و زیبایی حک شده است. این کلمات برگرفته از سخنان ویترویوس، معمار روم باستان است. تا قبل از ۱۹۸۷ به جای این مدال برنز، یک مجسمه از مجسمه‌ ساز معروف، هنری مور به برنده اهدا می‌شد. با پایان سال 2016 و آغاز سال 2017 حدس و گمانها درباره‌ برنده‌ بعدی جایزه‌ پریتزکِر شروع خواهد شد.
آیا هیئت ‌داوران عضوی مؤثر و تأثیرگذار از معماران مطرح و مسن‌ را انتخاب خواهند کرد؟ مانند سال 2015 که آنها جایزه را به مرحوم فرای اتو (Frei Otto) اهدا کردند؛ یا جایزه به یک معمار جوان تعلق خواهد گرفت؟ کسی که تعریف جدیدی از حرفه‌اش ارائه داده باشد؛ مانند سال گذشته که آلخاندرو آراونا (Alejandro Aravena) انتخاب شد.
نماینده کدام طیف از معماران، برنده جایزه پریتزکِر 2017 خواهد بود؟آیا آنها جایزه را به یک هنرمند طراحی فضایی خواهند داد و یا بار دیگر از یک فرد تأثیرگذار اجتماعی تقدیر خواهند کرد؟ مانند تقدیر کردن از آراونا (Aravena) و شیگرو بان (Shigeru Ban) در سال 2014.
آیا این جایزه به یک یا دو نفر یا چند معمار همکار داده خواهد شد؟ مانند سال 2010 که گروه سانا (SANAA) جایزه را گرفت.
با همه این گمانه زنی ها باید منتظر بود و دید که جایزه امسال پریتزکِر که به نوبل معماری مشهور است، به چه طیفی از معماران اعطاء خواهد شد؟
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *