جستجو
Close this search box.

طراحی منظر ساده کنار ساحل

فرم مثلثی به عنوان شکل هندسی ماندگار در برابر تاثیرات خارجی در طراحی منظر ساحل جدید انتخاب شده است. در این پروژه تنها از چوب برای پوشش کف استفاده شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

طراحان در این پروژه با استفاده از پتانسیل تورفتگیهای دیوار ساحل تصمیم گرفتند بر روی قابلیتهای جهانگردی، تفریحی و رویدادهای سرگرمی متفاوت، متمرکز شوند. امتیاز بزرگ این پروژه، فضای بزرگی است که مستقیماً در نزدیکی دریا قرار دارد و می توان بر روی آن علاوه بر فعالیتهای ورزشی و فرهنگی، از دریا و چشم انداز غروب خورشید لذت برد. بدین ترتیب ایده بهبود قلمرو ساحلی و ایجاد پارک دریایی شکل گرفت. منطقه پروژه شامل باروهایی از تپه شنی و قلمرویی تخت بین این تپه های شنی است.
عنصر کلیدی طراحی، پل پیاده رو و مسیر سازه ای چوبی است که تمام قلمرو را پوشش می دهد. تخته های چوبی عرشه به منظور جلوگیری از ترک خوردن زیر پلها به صورت عمودی نیز تقویت شده اند. در این مسیر، یک عرشه پیاده روی چوبی، فرمهای معماری کوچک پارک مانند نیمکتها، صندلیها، دوچرخه، قفسه ها و سطلهای زباله هایی که آنها نیز به طور کامل از چوب ساخته شده اند را تکمیل می کند.
sea-parkجو دریا همیشه متغیر است. از حالت کاملاً آرام به حالتی پر سر و صدا با موجهای پر قدرت و باورنکردنی تغییر وضعیت می دهد. بنابراین نقاط انتهایی پلهای چوبی در ساحل شنی به عنوان محافظ در برابر امواج دریا شبیه به استحکامات تاریخی با گوشه های تیز و بیرون زده ایجاد شده است. فرم مثلثی شکل که عنصر کلیدی در طرح جدید است، به عنوان بهترین شکل هندسی ماندگار در برابر تاثیرات خارجی انتخاب شده است. تنها از چوب برای پوشش کف در پارک استفاده شده است. علاوه بر پلهای پیاده روی، مربع های سنگفرش شده ای از چوب در اطراف شکل گرفته اند. عناصر فلزی تنها برای تجهیزات روشنایی و ورزشی استفاده شده اند. این پارک دریایی شامل دو زمین والیبال ساحلی با یک تراس دو طبقه کوچک، فضای ورزشی، دوشهای ساحلی، ابزارهای ورزش ژیمناستیک و زمینهای بازی است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *