جستجو
Close this search box.

نهادهای محلی جدید شهرها را تغییر خواهند داد

نهادهای محلی جدید می توانند نقطه شروعی برای نوآوریهای جدید اجتماعی در شهرها و جوامع ما باشند. ویژگی مشترک این گروههای شهروندی، تقویت حس اجتماعی است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

نهادهای محلی جدید می توانند نقطه شروعی برای شیوه های دموکراتیک جدید، راههایی برای نوآوریهای جدید اجتماعی در شهرها و جوامع ما باشند. شبکه شهری نوردیک (شمال اروپا) در همکاری با گروه معماری گل این امکان بالقوه را بررسی کردند. در دانمارک یک جایزه ملی جدید به نام جایزه جامعه در سال گذشته برای قدردانی از بسیاری از قهرمانان روزمره در شهر راه اندازی شد. بسیاری از شهرها سند چشم اندازی با هدف ایجاد و تقویت نهادهای محلی خود تدوین کردند و حتی شاهد آن هستیم که آن به عنوان یک فعل استفاده می شود. مرکز معماری دانمارکی به تازگی نمایشگاهی به نام “شهر خود را باهم بسازید”، برپا کرده است.
با نگاهی بر بسیاری از نهادهای محلی جدید، شاید بهتر است درک خود از نهاد به عنوان یک اسم را به چیزی فعال یا چیزی که باید انجام دهیم، تغییر دهیم. در سال گذشته، شبکه شهری نوردیک یک فرآیند مستندسازی فعالیتهای نهادهای شهری جدید در شهرهای عضو خود را آغاز کرده است و مسائل جالب بسیاری در این مجموعه برای اولین بار ارائه شده است. گروه معماران گل به عنوان مشاوران شبکه شهری نوردیک، توسعه شهرهای سطح دوم در سراسر کشورهای شمال اروپا را در چند سال گذشته رهبری کرده است. برخی دیدگاههای منتشر شده از این کار در سال گذشته، ظاهر انواع جدیدی از نهادهای شهری را نشان می دهد. در این نهادها، افرادی حضور دارند که با هدف ارتقاء و غنی سازی زندگی شهری خود دور هم جمع می شوند. این روزها وقتی به وضوح مدل اجتماعی نوردیک را مورد بحث قرار می دهند، روند نهادهای جدید شهری هم مناسب و هم امیدوار کننده است. بسیاری از مردم عقیده دارند که به اصلاحات مدل نوردیک به منظور برآوردن خواسته ها و چالشهای آینده نیاز دارند. شاید راه حل چیزی است که در میان این نهادهای شهری جدید یافت شود.
new-communitiesآخرین کنفرانس شبکه شهری نوردیک در آرهوس دانمارک برگزار شد. این کنفرانس یک رویداد منحصر بفرد برای متحد کردن برنامه ریزان شهری، سیاستمداران محلی و شهروندان از سراسر کشورهای اسکاندیناوی بود. ممکن است به نتیجه گیری قطعی در مورد چگونگی ادامه مسیر و یا چگونگی حرکت به سمت یکپارچه سازی انرژی در میان بسیاری از شهروندان شهری امروز دست نیافته باشند، با این حال قطعاً آگاهی از وقوع این اتفاق مهم و چیزی که ارزش بررسی بیشتر دارد را افزایش داده است.
انواع مختلفی از نهادهای شهری با هدف حل مسائل مختلف مربوط به ورزش و فعالیتهای تفریحی، پروژه باغ شهری کوچکتر به منظور ایجاد یک محیط الهام بخش جدید و یا مقابله با چالشهای بزرگ زیست محیطی تشکیل می شوند. علاوه بر برنامه های خاص آنها، ویژگی مشترک این گروههای شهروندی، تقویت حس اجتماعی است. بنابراین ممکن است به عنوان یک مکمل مهم برای جوامع سنتی موجود بر اساس طبقه، مذهب یا همسایگان نزدیک شما کارایی داشته باشند. آنچه در این نهادهای محلی مشاهده می شود، فقط یک نوع مشارکت شهروندان نیست. در واقع این نهادها شهری جدید نمونه هایی از افرادی هستند که مالکیت زندگی خود را در دست گرفته اند. پس از تجربه انرژی فوق العاده ای که بسیاری از این افراد وجود دارد، غیر منصفانه است که صرفاً در مورد مشارکت شهروندان صحبت شود. بلکه باید نیروی واقعی آنها و این عرصه جدید برای هم افزایی را بشناسیم.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *